körlicenser

Lena

Trådstartare
Suttit och försökt reda ut om den person jag skulle önska ska köra min häst i tävling får det eller inte, tror tyvärr inte det går men ni kanske kan hjälpa mig bringa klarhet i det hela?

Personen i fråga har ganska nytagen körlicens och har kört sin egen häst i några lopp i år, är alltså en amatörlicens. Personen är inte släkt med mig på något sätt utan kuskens familj har tidigare ägt hästen innan jag köpte honom. Får den personen köra min häst i ett lopp med kat.4 krav eller är det först när personen har kört mer än 25lopp det är möjligt att få köra ej egenägda hästar?

Sv: körlicenser

Ja, så är det. Det är inte så lätttolkat, men personen måste uppfylla kraven i Kat 3 för att få köra din häst i proffesionella lopp.

Det finns ju amatörlopp och A-F lopp som personen får köra åt dig :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 100
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 794
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 501
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka