Körlicens

F

Fjunet

Måste man ha tagit körlicens för att tävla i körning? Hur tar man isåfall det?

Sv: Körlicens

Ryttarlicens och grönt kort via ridsportförbundet... Licensen är bara att betala gröna kortet är samma som för ryttare men du behöver inte rida...

När du tagit grönt kort kan du lösa licens genom din klubb beroende på ålder och svårighetsgrad på tävling.

Okeeeej.... Måste man göra ett prov då som man gör på grönt kort då eller?

Nej, licens är ju som en försäkring. Du är då försäkrad till, under och från tävling, din groom också. Men du måste ha grönt kort för att då visa att du har kunskapen att tävla.

Okej, men man kan få licenen rakt i handen när man ansökt om den?

Ja, det får man.
Du måste vara medlem i en klubb, ha grönt kort och betalt in licens avgiften. Så har du den i handen på nolltid!

Nolltid vet jag däremot inte...:D Men fixar du den nu så är det nog lugnt! Annars får man ett kvitto som man får visa på tävling om man inte hunnit få plastkortet.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
377
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Kan man ploga eller harva en hästhage om den blir för hårt trampad eller måste hästarna isåfall gå i annan hage en tid?
2
Svar
27
· Visningar
2 147
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar