Korka upp drickan och ställ fram snacksen...

Oh yes. Här ska det mysas med chips och ...rosévin:D framför tv. Maken och jag har räknat ner till denna händelse.

Men fan.... jag ska ju skriva exjobbsrapport. Tror ni min examinator har förståelse för förseningen som kommer att uppstå pga Orange-maraton i helgen? Det borde ju räknas som förmildrande omständigheter, tycker jag. Helt bortom min kontroll.

Jahapp, hann se ett halvt avsnitt innan det plötsligt blev dags att sticka iväg på spontan möhippa för svärmor. Bättre lycka imorgon antar jag... :p

Har tittat de tre första avsnitten nu!

älskar serien!

saknar dock Alex, hon ska ju tydligen inte vara med så mycket i denna säsong...

Jag har också längtat, såg 5 avsnitt igår. Skulle egentligen vilja dra ut på det, men det är svårt.

Jag läste igår att tredje säsongen ska spelas ini sommar :D
Nu är det ju typ sommar så det är ju korrekt då, för första dagen för inspelningar av tredje säsongen var den 4 juni. :)

Jag tycker inte om Alex, jag tycker det är bra att hon inte är med så mycket i denna säsongen.

Inget direkt om specifik handling, bara reflektioner om utformning men jag spoilermarkerar ändå.

Är det inte väldigt mycket tillbakablickar och väldigt lite handling?

Så! Klar, tyvärr... Nu får jag vänta till säsong 3.

Mina tankar, utan att spoila:
Många tillbakablickar för att vi ska förstå varför de intagna blivit intagna.
Snyggvakten förtydligas som dum, varmed attraktionskraften kraftigt avtar, men typ okej ändå.
Fantastiska personporträtt!

Inget direkt om specifik handling, bara reflektioner om utformning men jag spoilermarkerar ändå.

Jag är på avsnitt sju tror jag, men anyways, jo - mycket tillbakablickar är det. Men, det är dem jag saknade i första säsongen, man fick ju inte veta så mycket om alla då! Känns lite skönt att slippa säsongsfokus som det ofta blir. Som Dexter tex, en ny huvudfråga/killer i varje säsong. Det blir lite förutsägbart. Nu är jag som sagt inte färdigtittad med säsongen, men den känns so far som en lite feelgood-säsong? Trean blir kanske lite mer intrikat?

JO!
Jag känner mig lite off som snart sett klart hela säsongen..Tycker att avsnitt 1-2 hade varit ok men inte samma stuk som fortsätter..Och..alldeles för lite action! Händer ju ingenting :o Det är snarare så att det känns som att detta borde varit säsong 1. Lite besviken är jag faktiskt och hade önskat att handlingen tagit mer fart än såhär eftersom att det ändå bara släpps en säsong åt gången, med långt uppehåll så vill jag att det ska hända betydligt mer.

Och med min smak som alltid för få avsnitt och för korta för en bra serie :D (2 timmar borde vara minimum)

Nu ska jag vara lite icke-PK, men tycker inte ni att det är ett exponerande av lesbsex som inte förekommer när det är heterosex? Det är närbilder på hoppande bröst och nakna kvinnokroppar som inte motsvaras av manliga dito. Heterosexet är kort och påklätt med bh och tröja kvar och karln har täcket till midjan eller skjortan på. Jag tycker att det blir pinsamt med så exponerat lesbsex, som att ge alla karlar som tycker serien är tråkig och måste titta med sina fruar en våt dröm och uppmuntran. Typ.
Enda klagomålet jag har.
Ber om ursäkt om jag valt fel termer så som lesbsex, kommer inte på något bättre ord, inget nedvärderande, snarare tvärt om.

Kanske lite väl mycket sex för min smak, men tycker inte att de objektifierar på samma sätt som görs i andra serier.

Jag älskar den! Är på avsnitt 9 och ska plöja resten nu, haha. För min del får Alex gärna vara borta, stör mig som bara den på henne och att hon förstör för Piper. Het tycker jag inte heller att hon är. Snygga fångvaktarkillen dock, ohlala!

Å jag är skitbesviken jag :(
Tycker att denna säsong är som långfil i jämförelse med den förra. Alldeles för långtråkigt, på tok för mkt återblickar och (nu kommer jag att låta dödstorr) för mkt fokus på sex.

Tycker att denna säsong är som långfil i jämförelse med den förra. Alldeles för långtråkigt, på tok för mkt återblickar och (nu kommer jag att låta dödstorr) för mkt fokus på sex.

Instämmer. Har sett klart allt nu och nja, jag är inte vidare imponerad alls.
Hoppas nästa säsong verkligen lägger mer fokus på handlingen än alla återblickar och sexscener..totalt ointressant story i mina ögon.

Jag gillar att det ändå är rätt mycket sex med! :p
Men håller med om att den är lite trög, tycker att det är lite för lite Piper med. Hon känns som att hon inte längre utvecklas utan bara står still. I första säsongen utvecklades hennes karaktär så sjukt mycket.

En som jag stör mig på som sjutton är Vee. Tycker att hon inte gör någon nytta och är otroligt irriterande, för mig hade serien varit lika intressant utan henne då det mycket är karaktärerna som gör den här serien och för mig är hon helt överflödig.

Liknande trådar

Övr. Katt Har inte "vågat" skriva innan för att jag varit rädd för att det ska vara dålig diagnos på kisse. :( Iaf, börjar från början...
Svar
11
· Visningar
7 560
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama