Körförening i Skåne

F

Fjunet

Jag tänkte först bli medlem i Åstorportens rid- och körklubb, men eftersom man måste hjälpa till på tävlingar vid åtta tillfällen, så tror jag att jag skippar det.

Så vad finns det för körföreningar i Skåne som man kan bli medlem i?

Sv: Körförening i Skåne

Inte svar på din fråga men ville bara säga att du MÅSTE inte jobba vid 8 tillfälle(8 stämplar ska man ha ihop), 4 timmar är 1 stämpel, sedan hjälper man till så mycket man vill/kan har du vid årets slut inte fått ihop 8 stämplar så betalar man 250 kr/saknad stämpel. Man kan alltså välja att betala helt, hjälpa till lite o betala lite o sedan kan man hjälpa till lite mer o därmed slippa betala för ridhuskortet alls :)

MVH ia_ - styrelsemedlemm i Åstorportens RF

Jag tror dom flesta klubbarna vill att man ska hjälpa till.
Och om ingen hjälper så finns det inga som är funktionärer osv då blir det inga tävlingar.
Att hjälpa till kan också vara lärorikt.
Så gå med i den där klubben du o hjälp till.

Jag har inte möjlighet att ta mig ut så ofta. Jag har inte körkort.

Ja, men jag har inte möjlighet att ta mig ut såpass ofta. Och betala 250:- per saknad stämpel har jag inte råd med.

Nu vet jag inte hur rena "körklubbar" har det men de flesta ryttarförenbingar jag känner till har olika system med att hjälpa till och då få billigare ridhuskort. Alltså hjälp till elller betala. Men som sagt finns kanske föreningar som har andra billigare varianter...

I just detta fallet( Åstorp) kostar det alltså 2000 kr om året (där du kan jobba av hela kostnaden)att fritt använda 3 ridhus 3 utebanor samt en maratonbana(inte fri körning där, men finns träningstillfälle då du får utnyttja den) Skulle vara intressant att veta hur en ren körklubb har det med anläggningskort, vilka kostnader osv :)

Senast ändrad:

Det tycker jag låter suveränt att man kan arbeta av kostnaden istället. Vad jag förstår så räcker det ju med att man kommer och hjälper till ett par gånger då. Så kunde gott ridskolan här också haft.

Ska gå med i KUSK, så tråden är oaktuell nu.

Det beror väl på om man har användning av ridhuset. Det har inte jag.

Inte för att göra reklam eller dra dig till Åstorp, men det finns "tävlingsmedlemskap" också då är du medlem men har inte tillgång till ridhus o banor och du behöver inte hjälpa till alls!

Finns det? Det står inget alls om medlemskap på hemsidan. Hur mycket kostar tävlingsmedlemskapet?

Jag är lite kluven va de gäller förening till nästa år....jag har ju "min hemmaklubb" här i Lund,men dom sysslar inte ens lite med körning..så några möjligheter för anordnande av träningar osv är minimal.....visst..man skulle ju kunna tävla för en klubb och vara medlem i en annan med större träningsmöjligheter...men de känns ganska onödigt.

Ska man ta lojaliteten mot den gamla hemmaklubben eller möjligheterna med en "riktig körklubb"?

*springer iväg o kollar mina papper*

250 kr kostar tävlingsmedlemskapet, hemsidan har varit dåligt uppdaterad men ska framöver bli bättre, ska påpeka att det inte finns med!
Skicka iväg ett mail till styrelsen (adress finns på hemsidan) så skickar vår sekreterare alla uppgifter du vill ha :)

Jag har redan fått ett mail av er sekreterare, och efter att hon skrev att man var tvungen att hjälpa till vid 8 tillfällen så tackade jag nej till att få vidare information hemskickad. Jag ska ringa till KUSK och prata med dem, fråga vad de brukar anordna osv. Jämföra lite.

Rättar mig själv, det kostar 275 kr!
Om du går in under medlemsblad och sedan läser nr 1 för 2005 så står avgifterna där :)

Bollerups rid och körklubb förståss! :) Går på Bollerups gymnasium nu. Några elever härifrån vann ju både individuellt och lagguld i rikskörningen i år! Den ni :)

Du har ju Åsbo som alternativ också. De har mycket körning.

Fjunet skrev:
Jag har inte möjlighet att ta mig ut så ofta. Jag har inte körkort.

Finns massor med bussar och tåg mellan Helsingborg och Åstorp! Tar sen ca 10 min att gå i raskt takt från stationen till ridhuset å det är ju inte hela världen. Eller?

Är det inte längre än så? Jag trodde det låg ute i bushen! :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 199
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 483
Senast: Brynja
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka