E
emelit
Funderar på att börja göra det när jag bara kör en häst.
För-/nackdelar?
För-/nackdelar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
allroundhästarna skrev:Nackdelen är att hästen vänjer sig att stå brett och blir en så kallad bredåkare, vilket innebär att dom får svårt att åka tillsammans med någon annan häst, för då tycker den att det blir för trångt. Samtidigt så tror jag att dom har lite stöd av väggarna så att dom står mera stilla. Kan dom röra sig en massa med baken så blir det att dom rörs.
Shettisar skrev:Funkar det att åka utan mellanvägg om man ska köra 2 ponnier som är vänner i ur o skur?Med skydd på båda förstås?
Sträckan är ungefär 8km.
Shettisar skrev:Ok, tack!Hade också på känn att det inte skulle vara lämpligt.Men ville fråga ialla fall.
Shettisar skrev:Jag ska köra dom till bete och för att inte stressa den ena med att åka själv/vara själv i hagen så hade jag tänkt ta båda samtidigt.Sen för att vi har total renoverat släpet och det saknades mellanvägg därav utan mv.
Vid placering av flera hästar i bredd ska en skiljevägg finnas i spiltans
hela längd. Skiljeväggen ska i spiltans främre del och framför stödbommen ha
en sådan höjd att hästarna inte kan bita varandra. Detta gäller inte vid transport
i ett släpfordon avsett för två hästar under förutsättning att de hästar som transporteras
inte är fientliga mot varandra.