Bapelsin
Trådstartare
Jag har varit sjukskriven i över två år nu, och kan inte gå tillbaka till min bransch för då skulle jag blir sjuk igen (utmattning). Så jag har börjat fundera på vad jag skulle kunna arbeta med i framtiden. Jag kan inte utbilda mig mer/vidare för mitt läshuvud är helt utplånat pga utmattningen, så det behöver vara något som inte kräver särskilt mycket utbildning. Jag bor granne med en fabrik där de gör små komponenter till bilindustrin, där jag vet att det finns möjlighet att arbetsträna och sedan få ett jobb vid bandet. Men jag tror jag skulle tycka det var tråkigt.
Jag älskar att köra bil. Kan köra långt och länge och finna njutning i det. Så själva körmomentet som lastbilschaufför är jag helt säker på att jag skulle gilla. Problemet är att jag inte gillar människor. Mitt ex körde kyltransport och lossade typ tio gånger på sin rutt. Vilket betydde tio möten med människor. Det skulle jag aldrig fixa. Jag vet ju att det finns många olika sorters lastbilar, last och chaufförer, och funderar på om det är något yrke inom yrket där man liksom bara kör från punkt á till punkt b på sitt arbetspass? Jag har barn, så långkörningar som löper över flera dygn skulle nog vara svårt.
Visst finns det väl någon/ra här som kör lastbil?
Vad kostar körutbildningen för att få behörighet? Och hur mycket tjänar man ungefär?
Jag älskar att köra bil. Kan köra långt och länge och finna njutning i det. Så själva körmomentet som lastbilschaufför är jag helt säker på att jag skulle gilla. Problemet är att jag inte gillar människor. Mitt ex körde kyltransport och lossade typ tio gånger på sin rutt. Vilket betydde tio möten med människor. Det skulle jag aldrig fixa. Jag vet ju att det finns många olika sorters lastbilar, last och chaufförer, och funderar på om det är något yrke inom yrket där man liksom bara kör från punkt á till punkt b på sitt arbetspass? Jag har barn, så långkörningar som löper över flera dygn skulle nog vara svårt.
Visst finns det väl någon/ra här som kör lastbil?
Vad kostar körutbildningen för att få behörighet? Och hur mycket tjänar man ungefär?