Köra in gammal pålle?

_ox_

Trådstartare
Min häst är nu fyllda 20 och jag har börjat fundera på att köra in honom till våren.

Han är tömkörd väldigt mycket.

Låter detta helt vansinnigt?

Sv: Köra in gammal pålle?

Det var det jag undrade över.

Man kan ju inte lära gamla hundar att sitta.

"Man kan ju inte lära gamla hundar att sitta".

jo då det kan man visst ;)
om han e tömkörd mkt,och det funkar fint,så borde det väl inte vara något större problem....
nu är ju jag inget större proffs på körning,
men det är väl bara och prova och se hur han tar det hela.
härligt att kunna ut och köra lite.
lycka till

mvh Arabizar

Tänkte att det skulle vara kul att göra lite annat ibland.

Jag hoppas verkligen att det går bra, han har ett psyke som skulle passa bra körning.

Men, men vi får väl prova och se!

Hej! jag tror det går fint och köra in honom :) lycka till!

_ox_ skrev:
Tänkte att det skulle vara kul att göra lite annat ibland.

Jag hoppas verkligen att det går bra, han har ett psyke som skulle passa bra körning.

Men, men vi får väl prova och se!

Det går säkert bra! ta det bara lugnt så :)
Vi har ju just kört in mitt sto f-97 eller hon är körd för lite saker nu = körbar men ej inkörd för mig. Åh vad jag uttrycker mig bra. :angel:

Sen har jag ju mitt projekt med min valack som fyller 19 år i maj, han var som liten yngling på Gotland med om att sticka med skacklar och allt till skog och kom hem full med kvistar och så, typ...
Han gick från början inte att longera, men nu så, efter det har vi utvecklats, det går långsamt, extremt långsamt och allt beror på hur körsugen och galen jag är :o
Försökte tolka lite förra vintern, mja.... :angel:
Nu planerar jag på att offra sambon ingen till mer tolkförsök, får hoppas att han har bra försäkring :D
Det SKA gå, om så om ytterligare 12 år, har bara haft honom sen -92 :angel: (oj vad jag flummade ut)

Lycka till och som sagt det är inte galet det är kul!

Självklart kan du köra in din häst sina 20 år till trots. Jag hoppas på att få min gamling som blir 24 i år inkörd under våren, har redan selen och sen ska jag bara försöka skramla ihop till en vagn. :idea:

Klart du kan !
Hingsten Chabloon kördes in vid 17års ålder har jag för mig och året därpå fick han dispenss att delta i SM i körning.....(läste i någon gammal Ridsport)

Vet flera hästar som körts in i den åldern. En var 23 har jag för mig och det gick bara bra.

Visst kan du köra in din 20-åring.....No problems at all!

o du!, det går visst lära gamla hundar att sitta - dumt ordspråk det där ;)

Tack för all uppmuntran, det känns bra!

Då är det väl bara att vänta på bättre underlag och väder.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 674
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
987
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 292
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar