Köra in fullblod?

Sv: Köra in fullblod?

Fullblod som i engelska, arabiska, angloaraber? ;) Oavsett vilket så är det som att köra in vilken annan häst som helst :)

Hehe, engelska. Varför ser man "aldrig" sånna framför vagn eller är det jag som är ute o cyklar nu?
Har funderingar på att köra in min "gammelmärr" till hösten, tror att hon skulle gilla det!

Det tycker jag att du ska göra! Då kan jag komma på en åktur ju!

Det finns! En bekant har kört SM med sitt. Mycket häftig häst i maraton men lite för nervig för dressyren... :D

Jag har sett iallafall ett engelskt fullblod i Stockholms-området som är inkörd och drar riktiga vagnar (typ maraton) utan problem. Se till att skaffa riktig hjälp av någon som kan så ska det nog gå utan problem.

Min gamla angloarab var inkörd och gjorde sig mkt väl framför olika sorters vagnar :)

Körde in min som 18-åring. Lite nervigt var det, men på den tiden var man ju inte riktigt klok.

min gammel märr är hela elva år och har mkt bestämda åsikter om det mesta men samtidigt så gillar hon att hitta på nya saker. Så om jag inte har blivit av med henne när fölet ska avvänjas så gör jag nog ett försök. Hon skulle vara Såååå vacker framför vagn!

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
12
· Visningar
895
Senast: Velig
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
213
Senast: Gimlan
·
Hundavel & Ras Hej, Ni med erfarenhet av spaniels som jagar och/eller kör prov. Vad har ni för typ av spaniel? Vad skulle ni säga är skillnaderna... 2
Svar
20
· Visningar
1 922
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 414
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka