Köra bettlöst??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Alanis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 726
A

Alanis

Jag funderar på att köpa ett gäng nya bett till Pållan. hon är 4 år och fjordhäst, och mycket känslig i munnen. hon har en ganska trång mun så jag tror att det tvådelade stöter i gommen när man tar i det. Hon körs mest och det är där mina bettfrågor kommer in. Jag funderar på att köpa ett tredelat smalt, ett rakt bett och ett sidepullbett (främst till ridning). Kan man köra på det också, eller är det inte en tillräcklig nödbroms??
Vad tror ni om mina bettplaner. Är de galna eller verkar de vettiga??
Skall tillägga att lilla Pållan har vargtänder i överkäken, men jag och tandläkaren har kollat och bettet ligger inte emot och hon verkar inte besvärad av det.

Mange tak!
Alanis

Sv: Köra bettlöst??

om körning vet man ju en del..

Jag skulle aldrig köra nåt utan stångbett, för jag vet vad som kan hända utan det. Har mist en ponny framför vagn.. Ett stångbett märks ju inte förrän du tar i det. Köp aldrig delade stångbett.

testa tredelade smala eller mullenmouth. att rida på sidepull går ju bra oxå, men köra, Nej.

Liknande trådar

Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 470
Senast: palle
·
Hästvård Jag vet att det finns hundratals trådar i ämnet häst som gapar men jag har läst igenom dem alla utan att hitta någon som stämmer överens...
Svar
19
· Visningar
2 515
Senast: Jolo
·
Utrustning Min pålla har strulat lite i munnen sista tiden särskilt när man ställer vänster. Hon är 4 år och uppkollad i munnen efter att hon...
Svar
0
· Visningar
638
Senast: Empalie
·
Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 450
Senast: -Catherine-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka