Koppling hit?

Jag fick internet 1996 eller -97 och hängde mycket på ett annat hästforum som jag för mitt liv inte kan minnas vad det hette (men får för mig att @Shudde och @Jen80 möjligtvis också var där i samma period :confused:). Så fick jag en foderponny i februari 1998 som jag försökte släktforska på och skapade nicket "letaren" på buke/stallet.com. Så kom jag liksom aldrig härifrån igen :D. Har mött så sjukt många vänner genom buke, bland annat från en trådserie på Ungdom under namnet "Fantens killtråd". Vi hänger fortfarande ihop, både IRL och på nätet och jag och Fanten herself (@elefanten) har tack vare buke både pluggat ihop och bott tillsammans i x antal år och tre olika kollektiv :D.

Jag bodde i Italien och skulle flytta hem 2001 och blev då tipsad om Buke, kommer inte ihåg när jag blev medlem, kan i te hitta det nu efter ändringarna :o Har precis som endel andra, fått mycket hjälp och stöd igenom jobbig skilsmässa :love: Man kan delta i diskussioner och fråga om allt mellan himmel och jord! Mycket givande även om man kan bli idiotförklarad även här... Det är inte alltid solsken ;) Men, som många säger, en gång Buke, alltid Buke :)

Jag blev medlem på den tiden som Buke hette Stallet. Var i 12-års åldern (med andra ord är det ca 15 år sedan). Till en början var det chatten och hästspelen som drog mig hit, sedan när jag fick egna hästar blev det mer och mer intressant med forumdiskussionerna. Idag har jag ett annat nick än det jag började med och läser mycket, men deltar mest i diskussioner på Islandshäst! :)

Intressant tråd! Roligt att läsa allas berättelser :) Till en början så letade jag mest hästannonser och upptäckte av en slump att det fanns ett forum på samma sida och reggade mig efter något år. Läser dock mer än vad jag skriver.

Har också varit här sen stallets tid. :love:
Det är så länge sen att jag inte vet hur jag hittade hit men är mkt glad att jag gjorde det. :D

Det bästa är den outsinliga källan av kunskap och erfarenhet som finns här.
Oavsett om du behöver tips på kläder, mat, sadlar, träns, hotell, musik eller annat i livet som relationstips och hälsa så finns svaret här, dygnet runt! :banana::bow::bump:

Jag vet inte hur jag hittade hit. :cautious:
Tror jag läste på stallet.com enstaka gånger, utan att ha konto. Efter att jag blev med internet, 2008, så hittade jag hit på nåt sätt, minns inte hur. :confused:

Senast ändrad:
I slutet av nittiotalet fanns inte så många hästrelaterade sidor så jag hamnade här. Hade i en period bukett som mitt totala sociala alternativ. Under de 17 år jag varit här har jag hunnit ta ett hästuppehåll på 10 år men börjat om igen. Jag har gått från luspank till att inte få ångest när räkningarna ska betalas betalas. Jag har gått från liten bekantskapskrets till stor. Från tonåring till familj. Från lite deppressivt lagt till stabil och lycklig. Det enda som är sig likt sedan jag började hänga här är pojkvännen som gått till make, lite mer tunnhårig och skäggig dock. Är inte alls lika aktiv som under mina studieår men nog läser jag ofta men interagerar inte alls i samma utsträckning längre.
Vilken underbar beskrivning av livet :)

Vi fick internet på jobbet 1995 och jag surfade runt i jakt på hästsidor. Under min skilsmässekris för två år sen har jag fått väldigt bra hjälp och många :love::heart:love: har gjort att jag har kommit vidare. Här har jag lärt känna flera personer och min absolut bästa vän har jag fått här. Hon har hjälpt mig massor. Eftersom jag jag jobbade skift och hade hästen i ett litet stall blev Buke väldigt viktigt för mig.. Mitt fikarum på nätet.
Låter toppen! Hoppas på många roliga kontakter. Man tappar onekligen en del vid en skilsmässa (jag vet), men hittar nya kontakter istället.

Har också varit här sen stallets tid. :love:
Det är så länge sen att jag inte vet hur jag hittade hit men är mkt glad att jag gjorde det. :D

Det bästa är den outsinliga källan av kunskap och erfarenhet som finns här.
Oavsett om du behöver tips på kläder, mat, sadlar, träns, hotell, musik eller annat i livet som relationstips och hälsa så finns svaret här, dygnet runt! :banana::bow::bump:
Låter toppen! Ibland kan det bli lite ensamt i min lilla lägenhet och då är internetvänner toppen att ha :)

Jag vet inte hur jag hittade hit. :cautious:
Tror jag läste på stallet.com enstaka gånger, utan att ha konto. Efter att jag blev med internet, 2008, så hittade jag hit på nåt sätt, minns inte hur. :confused:
Fullt förståeligt. Är ju några år sedan. Själv har jag minne som en guldfisk ungefär :D

Jag googlade mig också hit en massa för 10 år sedan. Varje gång en ny hästfråga dök upp hamnade man på buke, och jag blev så irriterad. Sökte ju FAKTA, inte diskussioner att ta med till teorilektionerna :cool: Sen började jag läsa vilket höll i något år innan jag gjorde en användare. Kan inte tänka mig att sluta hänga på bukefalos, det är en ständigt öppen flik.
Låter bra tycker jag. Surfar inte jämt men roligt om man hittar tillbaka till samma ställe tycker jag.

Googlade på något hästrelaterat och hittade hästdelen. Har för mig att jag hamnade på hästvård. Sen har jag väl brett ut mig över fler delar fast jag läser betydligt mer än jag skriver. Inser just nu att det är 8 år sen på fredag .
Grattis...eller vad säger man ;)

Jag fick internet 1996 eller -97 och hängde mycket på ett annat hästforum som jag för mitt liv inte kan minnas vad det hette (men får för mig att @Shudde och @Jen80 möjligtvis också var där i samma period :confused:). Så fick jag en foderponny i februari 1998 som jag försökte släktforska på och skapade nicket "letaren" på buke/stallet.com. Så kom jag liksom aldrig härifrån igen :D. Har mött så sjukt många vänner genom buke, bland annat från en trådserie på Ungdom under namnet "Fantens killtråd". Vi hänger fortfarande ihop, både IRL och på nätet och jag och Fanten herself (@elefanten) har tack vare buke både pluggat ihop och bott tillsammans i x antal år och tre olika kollektiv :D.

haha, men jovisst har du rätt. Är inte så aktiv här längre då jag inte har häst eller ens hästkoppling sedan februari iår för första gången sedan typ livets början för nästan 30 år sedan, men en av de som hängt längst på först stallet och sedan buke är jag absolut. 14 år fick jag se nu när jag loggade in första gången på någon månad. Det roliga i kråksången är att ponnyn som en gång kallades för Shudde fortfarande är i livet snart 30 år gammal. Precis som jag mao ;)

Precis som många andra så googlade jag hästfrågor och hamnade alltid på buke. Sen i brist på andra sociala forum så skapade jag ett konto och började svara smått i vissa trådar (det var dock lite läskigt i början när man var helt ny på ett forum), sen fick jag min första häst och har varit fast här since. Man lär sig otroligt mycket allmänbildande saker här. Underbart. :)

Jag minns inte heller hur jag hittade hit. Men elva år sedan, hästtjej sedan så långt jag minns och med måttlig interneterfarenhet när det begav sig måste jag troligen ha suttit och fascinerats över hur man kunde söka på olika hästrelaterade frågor - och så hamna på ett jättespännande forum som detta. Jag minns att jag hade stor respekt för "kändisarna" eller dåtidens "bukemaffia" så trots att jag var vuxen när jag började läsa här tog det tid innan jag vågade komma med något enda inlägg. Sedan har jag läst mer på vissa forum och mindre på andra beroende på tid och intresse just för ögonblicket, men kommer alltid tillbaka till Senior, Hästmänniska, Dressyr och Hem och hobby. Bukefalos är nog för mig den mest beständiga siten på hela internet. :)

Jag hängde ganska mycket på Stallet från 97 kanske, men tappade bort mig ett tag när det blev Bukefalos.
Har hittat boende genom buke, träffat några irl och insett att kompisar också hänger här (& säkerligen lurat hit några också när vi diskuterat vad vi läst på buke senast).

Jag har haft detta kontot sen 22 mars -07 och har hängt här i perioder sen dess. Är relativt "nygammal" just nu då jag hittade tillbaka hit för några dagar sedan efter ett längre uppehåll. Har hittat många goda vänner genom buke, och har fått många tips och mycket stöd genom åren.

I dagsläget har jag egen häst (har haft sen okt -07) men hänger nästan aldrig på hästsidorna utan finns mest på Ungdom och Senior.

Hade ett annat konto här innan -07, men minns inte vad det var eller när det skaffades. Vet inte heller hur jag hittade hit, men gissar på att det var i samma veva som jag hade sköthästar i ett stall i närheten (någon gång 2003-2005). Troligtvis googlade jag något hästrelaterat och landade på buke.

Säger som så många andra, en gång buke, alltid buke :)

Ny här och nyfiken på er koppling hit? Själv hittade jag hit p.g.a. mitt hästintresse och sedan skilsmässa och flytt tycker jag det är roligt med sociala nätverk igen. Har ni andra djurintresse också eller hur kom det sig att ni hittade hit?
Var 13 år (11 år sen..) och kollade annonserna tror jag. :-)

Jag har haft konto "här" sedan 1998. Någon gång skulle man omregistrera sig (kan ha varit i övergången från Stallet till Buke) och då var jag tvungen att byta användarnamn (hade ett med "å" i tidigare men det tilläts då inte längre). Har haft samma sen dess.

I början läste jag både på allmänna forumsidorna och på hästforumen men sen la jag hästeriet på hyllan i 10 år och läste i princip bara på Senior. Men efter att ha återupptagit hästeriet läser jag dagligen på ett antal forum igen. Skriver lite mer sporadiskt.

Under perioden utan hästintresse letade jag alternativa forum men hittade aldrig något som dels var lika trevligt och dels som själva uppbyggnaden var bra: när man vant sig vid Buke så blir man galen på forum där man ser svar som länkar och måste klicka på var och en för att läsa. Här är alla svar i en lång rad och det gillar jag.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 372
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 535
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka