Koppling hit?

WildaAgnes

Trådstartare
Ny här och nyfiken på er koppling hit? Själv hittade jag hit p.g.a. mitt hästintresse och sedan skilsmässa och flytt tycker jag det är roligt med sociala nätverk igen. Har ni andra djurintresse också eller hur kom det sig att ni hittade hit?

Jag minns inte riktigt, men jag har vart med i många år.
Gissar på att jag hamnade här pga Google (eller kan det vart Altavista till och med).

Har träffat mycket kompisar genom buke, en av mina absolut närmsta vänner hittade jag här.
Jag hade tidigare ett annat nick, men det var så länge sedan så jag minns inte ens det.

Hästintresset har jag alltid haft, så självklart var det hästarna som drog mig hit.

Jag hittade hit (eller rättare sagt till stallet.com) någon gång i slutet av 90-talet när jag letade fodervärdsponny åt mig och min dotter. Är dock inte speciellt aktiv i diskussioner utan skummar mest igenom de trådar som intresserar mig. Håller väl egentligen mer på med hundar än hästar nuförtiden, men ränderna går väl aldrig ur :)

Altavista förde mig hit el till det som hette stallet på den tiden :p Hängde här mycket under ett par år du m nicket Melvin. Blev sen borta typ tio år och loggade in igen för typ två år sen, läser mer än jag skriver. Har fortfarande hästar :)

Från början var det hästintresset. Jag minns inte riktigt hur jag hittade hit första gången dock.. Kanske var det genom tips från någon annan eller om jag stötte på buke när jag googlade.

Nu håller jag inte på med hästar längre och är aldrig inne på den delen av forumet, däremot besöker jag frekvent "övrigt" då jag tycker att det är ett bra forum dels på hundsidan men också människodelarna ;)

Det är grannens fel alltihop att jag fastnat här i hästdårarnas paradis. :rage:

Jag har inte häst längre men kramar på grannens galningar och är tuggleksak åt deras galna schäferbuse. :love:
I brist på hästar att krama så går det precis lika bra att krama en (riktig) kossa. :angel: :love:

Legitimerad djurkramare, ja det är jag det. :D

Får bli ett snabbsvar till er alla eftersom min mobil inte riktigt är överens med mig om aktiviteter på internet. Jätteroligt att läsa era svar. Altavista hade jag nästsn glömt bort :D Krama kor funkar nog också alldeles utmärkt :)

Först annonserna. Sen upptäckte jag forumet. Läste där i flera år utan att vara medlem och tyckte det var en bra stämning och bra svar på frågor överlag! Hade tidigare som ganska ny hundägare varit medlem på vovve.net och där fick man ofta dryga elaka svar och blev dumförklarad och många satte sig på varandra där upplevde jag. Blev medlem här och skriver inlägg ibland , försöker mest bara läsa men ibla n d kan jag inte låta bli att svara. För här finns allt !! :-D

Jag var rätt aktiv med att chatta på hästsidor för en sådär 18 år sedan, vilket är anledningen att jag hittade hit. Sedan dess har jag haft ett uppehåll på ca fem år när jag studerade, men i övrigt har jag hängt här i princip varje dag. Jag tycker buke är oändligt roligt och läraktigt! Kommer nog aldrig att tröttna.

Tror det var när jag som student letade medryttarhäst som jag hittade hit. Har sedan dess haft egen häst en period efter studierna, men ska nu i stället skaffa hund. Då jag inte har hittat något bättre hundforum än det som finns här, samt tycker de allmänna diskussionerna ofta är intressanta kommer jag nog hänga kvar här en tid till.
Är lite periodare både när det gäller att läsa och skriva, just nu inne i en mer aktiv Buke-period :).

Googlade på något hästrelaterat och hittade hästdelen. Har för mig att jag hamnade på hästvård. Sen har jag väl brett ut mig över fler delar fast jag läser betydligt mer än jag skriver. Inser just nu att det är 8 år sen på fredag .

Jag hittade hit genom att googla hästrelaterade frågor men det tog ganska lång tid innan jag började utforska forumet mer än så. Nu hänger jag mest här på senior och läser mer än jag skriver.

Jag googlade mig också hit en massa för 10 år sedan. Varje gång en ny hästfråga dök upp hamnade man på buke, och jag blev så irriterad. Sökte ju FAKTA, inte diskussioner att ta med till teorilektionerna :cool: Sen började jag läsa vilket höll i något år innan jag gjorde en användare. Kan inte tänka mig att sluta hänga på bukefalos, det är en ständigt öppen flik.

Jag googlade mig hit för omkring 7 år sedan. Sökte information om hästar men hamnade alltid här, och blev kvar tillslut. Skriver inte så mycket, men läser mycket! :)

I slutet av nittiotalet fanns inte så många hästrelaterade sidor så jag hamnade här. Hade i en period bukett som mitt totala sociala alternativ. Under de 17 år jag varit här har jag hunnit ta ett hästuppehåll på 10 år men börjat om igen. Jag har gått från luspank till att inte få ångest när räkningarna ska betalas betalas. Jag har gått från liten bekantskapskrets till stor. Från tonåring till familj. Från lite deppressivt lagt till stabil och lycklig. Det enda som är sig likt sedan jag började hänga här är pojkvännen som gått till make, lite mer tunnhårig och skäggig dock. Är inte alls lika aktiv som under mina studieår men nog läser jag ofta men interagerar inte alls i samma utsträckning längre.

Vi fick internet på jobbet 1995 och jag surfade runt i jakt på hästsidor. Under min skilsmässekris för två år sen har jag fått väldigt bra hjälp och många :love::heart:love: har gjort att jag har kommit vidare. Här har jag lärt känna flera personer och min absolut bästa vän har jag fått här. Hon har hjälpt mig massor. Eftersom jag jag jobbade skift och hade hästen i ett litet stall blev Buke väldigt viktigt för mig.. Mitt fikarum på nätet.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 372
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 535
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka