Koppel tvång på katt???

verrdogan

Trådstartare
Vart och när ska detta inträffa? Har hört det, vet inte om de va här på buke.
Någon som vet något om detta och vill dela med sej till lilla mig?:D

Sv: Koppel tvång på katt???

Har inte hört om det, men tycker det vore en god idé, iaf i tätbebyggda områden.

Vissa bostadsföreningar har infört koppeltvång, och jag har för mig att vissa kommuner har koppeltvång i tätbebyggelse.

ja bor i villaområde. där många av grannarna har sina katter ute. men ja har inte vågat släppa ut mina pga att ja är rädd att någon ska störa sej på de. Tänkte inte släppa ut hela högen utan bara ha 2 ute. Men ja kanske ska skippa de då. eller va säger ni?

Det finns mig veterligen inget förslag om att det ska genomdrivas som lag i hela Sverige. Däremot så inför fler och fler bostadsrättsföreningar koppeltvång.

så eftersom grannarnas katter springer fritt här så kan mina åxå få göra det tycker du? dom har ju såå kul ute.

så eftersom grannarnas katter springer fritt här så kan mina åxå få göra det tycker du? dom har ju såå kul ute.

Nej. Min åsikt är att katter ska hållas "under kontroll" i tätort. För deras säkerhets skull och för omgivningens skull. Dagens grannar kanske inte är morgondagens grannar. ;)

Här har "alla" sina katter ute :D
Fast jag bor ju inte i någon stad..

Koppeltvång borde väl isf bara gälla där det är mycket trafik, eller mycket hus/hyreshus. Inte i vanliga villområden(med skog)? :confused:

Villaomården räknas ju fortfarande som tätbebyggt område, så varför skulle det inte gälla där? Bodde jag i villa så skulle inte jag vilja att andras katter sprang runt och sket i min trädgård. Eller smittade mina katter med sjukdomar mm.

Hur är ett villa område mindre tätbebyggt? Bara för att man bor i villa betyder inte det att man vill ha grannens katter på besök.

Vill man nödvändigtvis ha sina katter ute bör man bosätta sig på landet, där man inte har några grannar.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
599
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter