Köpa Westernsadel!

A

amandalinnnea

Jag har börjat fundera på att köpa en westernsadel till min 3 åring.
Kan man köpa en sadel nu, som kommer passa om några år också?
Jag menar, ligger den bra även när hon växer på sig och sätter muskler?

Ska man till en början köpa en begagnad sadel eller ska man köpa en ny, vilket är bäst ?
Hon är inte jätte mycket van vid sadel, mestadels riden barbacka. Om nu det har någon betydelse.

Vad säger ni ?
Ny? Begagnad? Köpa nu? Vänta?
Tacksam för svar :)

Sv: Köpa Westernsadel!

Med största sannolikhet kommer du behöva en ny sadel till hästen om ½-1 år, beroende på hur mycket hon rids/tränas.

Om jag vore du, och du vill köpa en, så hade jag letat efter en bra begagnad sadel nu som du förhoppningsvis får igen det mesta av pengarna på när du säljer den senare.

Jag hade väntat med att köpa nytt, om ens överhuvudtaget, tills hästen är äldre och färdigmusklad så att säga.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 562
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 034
Senast: Roheryn
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
336
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka