köpa westernsadel i mexico?

westernsuzie

Trådstartare
ja letar med ljus o lykta efter en passande sadel till min lilla kallblodstravare :)
fan att de ska va så svårt att hitta en! hon har typ ingen manke och ganska lätt byggd (fast rackarns va tjock hon har blivit nu på betet). snart åker jag till mexico, tror ni att man skulle kunna hitta nån där kanske? hur tusan ska man mäta hästen innan man åker så man vet att den passar :smirk:
dela me er av era påhittiga tips, gott folk :devil:

Sv: köpa westernsadel i mexico?

Du kommer troligen inte att hitta en bred sadel i Mexico, men man ska aldrig säga aldrig. Mexarna har ofta små, smala hästar och sadlarna som produceras där är så också. men dom gör läckra s k Charrosadlar där. Kolla på www.ebay.com, sök på "mexican saddle" så får du se hur de ser ut.

Sv: köpa westernsadel i mexico?

rackarns va snygga de finns :d
om man bara hittar en som passar då.... o dom va ju inte billiga heller direkt :cool:

Liknande trådar

Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil...
2
Svar
37
· Visningar
6 745
Senast: IngaLena
·
Western Hej! Jag är ny på detta med western, men skulle nu vilja införskaffa mig en westernsadel. Jag är ganska så haj på det hur en...
Svar
4
· Visningar
2 384
Senast: 4BarsRR
·
Western Ursäkta starten i tråden men måste skriva av mig lite. Fan vad tröttsamt de är att leta beg western sadel. Alla som skriver annonser...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: Chex
·
Utrustning Håller på å leta sadel till min kallblodstravare å e vilse i denna sadel värld. Han e ganska liten 150 cm hög å har en kort rund rygg me...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: ESH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka