Sv: Köpa systemkamera..
Nämen, menar du att det finns ANDRA som fotar och säljer? Oj då...
Allvarligt. Whatever.
Jag har inte sagt att någon här måste ha en superduper fullformatkamera. Jag förklarade bara hur JAG upplever det. Jag är supernöjd att jag kan hissa upp ISO så jag kan ha de tider jag vill ha när jag fotar och ändå vara nöjd med bilderna. JAG nöjd med bilderna är den springande punkten. Kunderna är "gemene man" som jämför med sina försök från läktaren.
Vad är det jag ska göra om och rätt? Jag får inte ha min åsikt menar du hur jag upplever de kameror jag haft? Att jag ser skillnad på bilder tagna med D80 jmfrt med D700 t.ex. förstorade till 20x30.
Vad har du för problem egentligen?
Då är man tillbaka efter en jul fylld av resor och jobb...yippie...
Om du försöker degradera mig till en amatörfotograf med nollkoll, så måste jag självklart bemöta det, tycker inte du?
Mitt problem är att du sprider på myter att skärmen avslöjar det färdiga slutresultatet, vilket inte är fallet, tryck/utskrifter är ett mycket mer förlåtande medium.
Mitt problem är att jag faktiskt avskyr människor som medveten lurar sina medmänniskor att köpa varor eller tjänster som de inte behöver, de kallas vanligtvis för försäljare och skall inte maskera sig som vänliga människor på ett forum!
Mitt problem är att du kraftigt överdriver vinsterna med en FF-kamera i en tråd som handlar om instegs kameror!
Mitt problem är att din jämförelse är lika relevant som att jag skulle skriva att jag upplever nya SAAB 9-3 som nervös, men i själva verket, i det dolda, prata om farter över 200 km/h. Vilket knappast är relevant för den genomsnittliga brukaren, utan endast är information för någon procent av befolkningen.
Jag hade
aldrig brytt mig om att besvara dig om du hade sagt som det är, "om du
detaljstuderar utskrifter så ser man en viss skillnad mellan D80, D300 och D700", då hade jag faktiskt snarare berömt dig för din klarsynthet!