Köpa Sadel i USA, men var?

golden_tinka

Trådstartare
Föräldrarna är över i USA och shoppar bildelar och eftersom dollarn är låg tänkte jag be dem köpa med sig en sadel hem till mig,problemet är bara att jag ska hitta en butik där dom kan köpa den!:crazy:
Vilket är lättare sagt än gjort!

Har utan framgång försökt hitta en butik i närheten av Phoenix, Arizona som säljer den sadel jag är ute efter... En Bob Loomis Reiner.
Flera butiker har varken hemsida eller mail.

Har inte heller lyckats hitta tillverkarnas hemsida så att jag kan fråga vilka återförsäljare dom har i trakten..

Nån som har tips på hur man skall gå till väga?:)

Sv: Köpa Sadel i USA, men var?

Ingen aning var du hittar sadeln, men tänk på tullavgiften + momsen, så du inte får en prischock.

Tack det ska jag tänka på! Vet du vad tullen brukar ligga på? Den fraktas hem på container.

Nej tyvärr, kan inte det där med tullsatser. Men det brukar inte vara farligt många procent. Utan är ju momsen som de flesta får en chock över, och inte tänker på att den tillkommer.

Men är dina föräldrar vana ta in bildelar, så kan de ju det där.

Ska de vara där länge? Då kan ju kanske ett alt vara att sadeln skickas inom USA? Från butik som har den, till där dina föräldrar bor när de är i USA te x?

Dom är bara där i 10 dagar, och kommer resa runt en del... eventuellt kanske man kan beställa sadeln och få den skickad till han som skickar över conteinrarna, får fundera lite på det där! tills dess fortsätter sökandet!:laugh:

Man klickar på Avgiftsguiden, sen på Taric söksystem, sen Varukod klassificering och sen på "Oberedda hudar och skinn, läder, pälsskinn samt varor av dessa material; sadelmakeriarbeten; reseeffekter, handväskor och liknande artiklar; varor av tarmar (kap. 41 - 43)" och sen på "Kapitel 42 - Lädervaror; sadelmakeriarbeten; reseffekter, handväskor och liknande artiklar; varor av tarmar" och där kommer man fram till att "Sadel av läder, handgjorda" har varukod 4201 00 00 10.

:D

Vill inte vara den som kästa källt vatten men jag tro du begär lite för mycket av mamma o pappa, 10 dager är lite för lite tid att hinna med att hitta en sadel som inte säkert passa hästen, packa ner den och hitta ett fräkt bolog.
Kostnad bli samma om du kan hitta sadeln på nettet hos en försäljer som har "OVER SEAS SHIPPING"och har ett diolog med dom.
Vad det är för häst, bilder, om du vet den ska har en quarter, semi-quarter ect.
I längden kan det vara bättre att hitta en reining sadel har.

Fast 'mamma & pappa' är där för att köpa bildelar, som ska skickat hem till Sverige med container.

Så det enda m&P behöver göra är alltså att ta sig till butik X och köpa en sadel som dottern specificerat - och kanske tom hängt undan.

/Alex - som skickat sin pappa på diverse inköpsturer i USA. Av modellen 'hej pappa, det ligger en hästbutik ungefär 3 km från ditt hotell - här är vägbeskrivningen. Åk dit, säg vad du heter och att du är från Sverige, så kommer du få en förpackning med 4 st benskydd som kostar 130 dollar. Betala dem och ta med dem hem får du pengar när du kommer hem' :angel:

Visst en sadel är större osv - men när de ändå ska skicka en container med bildelar hem så lär dotterns sadel inte vara minsta 'extrabesvär' att skicka hem.

Jag köpte min Crates sadel från Horse Saddle Shop. Fri leverans inom USA så de skickade sadeln till en kontakt till oss som skickade den med ett fraktföretag.

De var snabba så om de har sadeln kan dina föräldrar nog ha den inom ett par dagar.

Liknande trådar

Utrustning har ni gjort det? hur gick det i så fall? hur skötte ni betalning? har hittat en sadel som både jag och hästen tyckte om, en bates...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Buck
·
Utrustning Köpte en sadel på en viss auktionssajt. Nu är det över en vecka sedan jag betalade o jag har inte lyckats få tag på säljaren varken på...
Svar
17
· Visningar
3 489
Senast: sassiball
·
Western Ursäkta starten i tråden men måste skriva av mig lite. Fan vad tröttsamt de är att leta beg western sadel. Alla som skriver annonser...
Svar
7
· Visningar
1 161
Senast: Chex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka