Köpa ponny-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

maverick

Hej! Hoppas tråden ligger rätt! Letar efter ponny till ett av barnen. Vill inte göra samma fel som förra gången :( och har väl lärt oss en del. Men vad anser ni är "normalt" att betala för en oreggad, orutinerad men med kapacitet, 6-årig stor C-ponny? Som är helt fantastisk i temperamentet, lätt att sköta på alla sätt. Mysig alltså. Men dyr (tycker jag) kostar 35 000. Hade ni köpt den?
Tack för svar på förhand!:bow:
 
Sv: Köpa ponny-tråd

Om hästen är frisk och grundriden (dvs går i stadig form och kan hoppa lättare hinder och går att rida ut på själv), så tycker inte jag att 35000 är dyrt. Hur stort är "stor" C-ponny? Finns det risk för att den växer över och blir liten D-ponny innan den är 8 år och slutmätt, så KAN det ju påverka priset och framtida värdet, men inte särskilt mycket tror jag. Slå till!!
 
Sv: Köpa ponny-tråd

Ingen ponny i den åldern som är inriden borde kosta under 40 000kr. En ponny borde kosta lika mkt som ett halvblod - någon tusenlapp (då halvblod kan ha högre språngavgift.)
Ingen häst oavsett ras borde kosta mindre än 20 000.
 
Sv: Köpa ponny-tråd

Jag tycker iaf att 35.000 inte är mycket alls! Själv ska man ju börja leta islandshäst, och en bra kostar ju oftast bra mycket mer än 35.000! Iof är det ju islandshäst, men endå. (Måste bara tillägga att jag tycker islandshästar är onödigt dyra :p )

Är hästen snäll och kemin är bra tycker jag egentligen inte priset spelar så stor roll...
 
Sv: Köpa ponny-tråd

Det är sagt tidigare, att vi ska undvika värderings- och prisfrågor, eftersom det är så individuellt. Det råd vi på forumet brukar ge, är att ni går in under annonsforumet och letar lite bland radannonserna och tittar vilka priser ponnierna och hästarna där står i.

Mvh

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag skulle verkligen behöva någons hjälp med att veta om vi har råd med ponny (kat C), eller åtminstone vad månadskostnaden blir...
2
Svar
21
· Visningar
3 499
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 666
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp