Köpa nyare bil

escodobe

Trådstartare
Under våren har jag börjat ledsna på kombinationen av min 245 och bristen på bra verkstäder. Jag hade en helt underbar verkstad men han har slutat. Och jag blir bara less oavsett om jag anlitat kända stora verkstäder eller skumma ställen. I vår känns det som om min bil är mer trasig än rullande nu när jag bara kör den på helgerna.

Planen är sambon ska ta Körkort inom överskådlig tid och att vi köper någon nyare bil, från -14 och framåt. Vad kan vara rimligt att köpa under 140 000?
Inget franskt. Dragkrok. Inget pyttelitet.
Yaris kanske?

Jag hade kollat på VW-familjen, jag håller med @sthu. Dock är väl de två kanske snäppet större eller snäppet mindre än vad du vill ha (jag hade INTE velat dra något med en Polo oavsett vikt, de är sega nog som de är).

Kan man ens dra med en polo? De är väl för små för det. Men trevlig liten bil är det! Den gör det den ska till låg kostnad.
Passaten är en bra dragbil, drar hästsläpet med den utan problem.

Kan man ens dra med en polo? De är väl för små för det. Men trevlig liten bil är det! Den gör det den ska till låg kostnad.
Passaten är en bra dragbil, drar hästsläpet med den utan problem.

Jag skulle som sagt inte ens försöka :angel: :D Passat är väldigt trevlig, speciellt Alltrack, men den kanske är lite för stor med tanke på vad TS tänkt sig.

Under våren har jag börjat ledsna på kombinationen av min 245 och bristen på bra verkstäder. Jag hade en helt underbar verkstad men han har slutat. Och jag blir bara less oavsett om jag anlitat kända stora verkstäder eller skumma ställen. I vår känns det som om min bil är mer trasig än rullande nu när jag bara kör den på helgerna.

Planen är sambon ska ta Körkort inom överskådlig tid och att vi köper någon nyare bil, från -14 och framåt. Vad kan vara rimligt att köpa under 140 000?
Yaris kanske?

Är du inne på Toyota hade jag kikat på Auris som är storleken större än Yaris. Vår har den minsta bensin motorn och drar släp ok ala till ikea eller tippen. Billig att äga och köra. Sambons morfar har husvagn modell medel som han drar med samma bil fast den största dieseln.

Yaris kanske?
Titta på Hyundai! Jag har inte koll på dom mindre modellerna men är supernöjd med min Ix35

Hyundai, Honda och Mitsubishi. Vart jag tipsad om att det var bra prisbild på när jag köpte förra året.

För min del vart det en Hyundai Tucson, är jättenöjd.

Jag hade tittat på Subaru. Deras Forester är väl mer en rent utpräglad dragbil, men Legacy är ju en lite sportigare kombi som samtidigt får dra en del :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka