Köpa nyare bil

Jag hade kollat på VW-familjen, jag håller med @sthu. Dock är väl de två kanske snäppet större eller snäppet mindre än vad du vill ha (jag hade INTE velat dra något med en Polo oavsett vikt, de är sega nog som de är).
Egenligen vill jag ha en stor bil, Det känns seriöst som jag byter ner mig genom att söka sälja volvon. Men helt ärligt så borde jag klara mig med en mindre bil.

Egenligen vill jag ha en stor bil, Det känns seriöst som jag byter ner mig genom att söka sälja volvon. Men helt ärligt så borde jag klara mig med en mindre bil.

I know the feeling... helst skulle jag vilja ha en XC90 eller iaf en XC60 men lilla V40 får duga. Det var därför jag sa Golf, det är en mindre bil som inte känns liten (kombin är riktigt rymlig). Den finns som gashybrid också om det är intressant (vet inte om den har drag dock).

Edit: Ja, ALLRA helst vill jag ha en Audi med för många hästar... :angel:

En prisvärd bil i den klassen är annars Golf Variant, de är förvånansvärt rymliga.
V40n finns ju i en XC-modell dessutom om man vill ha något högre, den första generationen borde gå att få tag på i er prisklass.

Toyota Verso :D tycker inte den ser speciellt stor ut men den känns rymlig. Smidig att köra med bra svängradie om du är på trånga parkeringar.

Vi har två Toyotor (skriver man så?), en Hilux som är en stor pick up och en Yaris som är en rätt liten halvkombi.

Vi hade en Saab 9-5 innan vi sålde den och började leasa Yarisen så det blir lite samma storleksskillnad som för dig som tänkt byta bort Volvon. Jag kör Yarisen mest, men har Hiluxen när jag ska iväg med hästarna eller ha hunden med. Gillar den lilla vita och den är roligare att tanka är Hiluxen :p Har dock ingen dragkrok på den så vet inte hur den är att ha släpkärra bakom. Men den är trevlig och billig att köra och äga :)

Vi köpte en Opel astra. En demobil från 2017, får hem den om två veckor.
20180603_135916.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka