köpa nya ridbyxor?!?!

mataii

Trådstartare
Jag är på jakt efter några nya helskodda ridbyxor och behöver erat råd.:) Ska till Hökks imorn och tänkte prova lite där..har bl. a hittat dessa :
produkt.asp

produkt.asp

produkt.asp

Gillar de sista bäst ...tror jag..men vilken färg är snyggast? Den ljusa ser ju hyffsad ut, kunde ha varit lite mörkare då smuts säkert syns välidgt bra på dom, men man kan ju ha dom lite mer som "finridbyxor"..vad tycker ni?

Fler tips och bilder mottages gärna;)

Sv: köpa nya ridbyxor?!?!

Jag tycker att de första är jättesnygga, framförallt de svarta, helskodda med grått (jättepraktiskt, jag vet..:angel: ). Men de passar inte mig... :cry: Annars brukar jag hålla mig till blått eller svart, eftersom jag inbillar mig att jag känner mig mer "neutralt" i de färgerna. Men de gråa var också snygga.

Lycka till i jakten på ridbyxor!

ja jo jag tycker också att dom är jättesnygga..lite annorlunda sådär:) men det är ju det där med de ljusa i rumpan...hur smidigt det är...jag får se. Om dom är lika snygga live som där och dom sitter bra kanske jag slår till;) Någon som har dom? Är dom sköna/mjuka?

Såg nu att jag råkat lägga in samma länk två gånger. Det är dessa ja gillar bäst :
produkt.asp
:idea:

Senast ändrad:

pikeur har båda lugana och mondega och det är de bästa ridbyxorna jag haft.

Köpte luganan för lite mer än ett år sen samtidgt köpte jag ett par viktor hugu royal cord. Domär använda likamycket var undetett års tid förra veckan gick royalen sönder totalt inte en söm som är hel istort sätt, luganan ser fortfarande ut som nya.

Detta avgjorde saken åkte raka vägen och köpte ett par pikeur Mondega.

Mina tips är också Pikeur och sen Euro star. Bästa ridbyxorna jag har haft är iaf dom två...

jag har de svrta med grå skoning, underbart mjuka o sköna att rida i.
Hööks ridbyxor passar min mumin kropp bra, korta ben, stor rumpa o låga i midjan :angel:

Det första paret du länkade till är inte alls bra. Dom har jättemysko passform, alldeles för låg skoning + att sömmarna går snett över benen. Kan iofs vara mina ben det är fel på, men har sett att dom sitter likadant på andra personer.

mataii skrev:
Jag är på jakt efter några nya helskodda ridbyxor och behöver erat råd.:) Ska till Hökks imorn och tänkte prova lite där..har bl. a hittat dessa :
produkt.asp

produkt.asp

produkt.asp

Gillar de sista bäst ...tror jag..men vilken färg är snyggast? Den ljusa ser ju hyffsad ut, kunde ha varit lite mörkare då smuts säkert syns välidgt bra på dom, men man kan ju ha dom lite mer som "finridbyxor"..vad tycker ni?

Fler tips och bilder mottages gärna;)

jag har dem första (svarta m grå rumpa) väldigt sköna men "växer" en del så ta gärna en storlek mindre än vad du skulle ha i vanliga fall.
de blir lätt lite noppriga i rumpan efter en tid o x antal tvättar men jag är forfarande nöjd med mina i alla fall:) funderar t.o.m på att köpa ett par av dem blå:banana:

Har du bara en storlek mindre i dem??
Har ett par sånna när jag jobbar i stallet, men det är i stlk 158...
annars är de jättestora i benen.

jag har de svarta med grå skoning o de är underbara tycker jag... har även ett par i ljusbege som fanns förr i samma kvalite o de är också gooa...

Dom byxerna högst upp är super dåliga i kvaliten tycker jag, jag har flera stycken av dom, och dom har töjt sig och blivit hängiga, vilket jag inte tycker om, medans dom anndra paren e super bra, dom e lite hårdare i materialet och sitter därför mkt bättre, men jag tycker dom är lite små i storlekarna så man tänkr på det :)

tack för svaren allihopa!

Jo jag håller nog med på den fronten om de svarta med ljus skoning. Sömmarna satt jättekonstigt på mina ben också :confused: men annars var dom väl bra....dock blev det ett pa andra istället(de svarta med beiga detaljer)...
100455-a.jpg
100455.jpg

Dessa var jättejättesköna och satt som en smäck...dessutom var det 20%rabatt på dom så jag kunde inte stå emot. Kostade då drygt 500 spänn vilket är ett bra pris tycker jag :)
Köpte även denna matchande t-shirt (beiga)i superskönt material :
120866.jpg

oooooch ett par ridtrosor i hopp om att slippa alla HEMSKA sår på obehagliga ställen :rofl:
130419.jpg

Jag har ett par John Field, som är helt underbara!
Vet inte var jag har köpt dem bara, du får lägga namnet på minnet och köpa dem när du ser dem!
laughing-smiley-004.gif

Jardina skrev:
Har du bara en storlek mindre i dem??
Har ett par sånna när jag jobbar i stallet, men det är i stlk 158...
annars är de jättestora i benen.

har den storleken jag brukar ha... de är förstora nu så ligger inte på favvo toppen av vad jag använder, men jag har funderat på att köpa ett par nya snart, de kommer att bli ca 1-2 stl mindre

såg senare den sista linken du la in, har dem också, gråa. har även dem växt. ännu mer än de första!!! (eller har jag blivit mindre:confused: )

har dom dära tvåfärgade (CRW®TVÅFÄRGAD EXKLUSIV BYXA 399kr) nu nu kanon sköna, tunna till sommare, dock inte skodda men klart att recomendera!!

vilken tur att jag inte köpte dom då....verkar ju inte vara några höjdare!!
ahaa...funderar på de där tvåfärgade också..skönt med något lite svalare till sommaren så man slipper svettas ihjäl!!:smirk:

mataii skrev:
ja jo jag tycker också att dom är jättesnygga..lite annorlunda sådär:) men det är ju det där med de ljusa i rumpan...hur smidigt det är...jag får se. Om dom är lika snygga live som där och dom sitter bra kanske jag slår till;) Någon som har dom? Är dom sköna/mjuka?

Såg nu att jag råkat lägga in samma länk två gånger. Det är dessa ja gillar bäst :
produkt.asp
:idea:

Såna har jag, dom grönbeiga eller vad man ska säga:p
dom har hållt bra än så länge och är väldigt sköna, mina är lite stora i midjan men det märks inte när man rider

Det första paret har jag i svart/grått ..skitsnygga, men skoningen håller inte vidare länge ..så ett tips: köp inte dom. :)

ahaaa...dom provade jag men jag gillade inte ritkigt färgen live..hade den varit lite ljusare såååå.(de ljusgrå alltså)

Liknande trådar

Utrustning Nu ska man troligtvis börja hästgymnasie och vill ha ny utrustning till sig själv, håller på att spara till ett par MH Richmond High...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Sagan
·
Western Jag fick mig en liten tankeställare när jag kikade i tråden om haltergrimmor....vilka priser det är på "vår" utrustning, är det värt...
Svar
12
· Visningar
1 525
Senast: lakrits
·
Utrustning Är på jakt efter nya ridbyxor, har förvisso inte råd att köpa några just för tillfället men ska investera i ett par stycken i slutet av...
Svar
1
· Visningar
1 113
Senast: Nomsan
·
Dressyr Här kommer ännu en klädsel-tråd. Om den ska ligga på utrustning flyttas den väl, och om någon nyligen ställt samma fråga och jag missat...
Svar
15
· Visningar
4 815
Senast: Mountains
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tjockistråden 4
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur