Köpa kattunge när man redan har en vuxen katt

iafia

Trådstartare
Hej!

Jag och min sambo har en jättetrevlig kattkille på 1,5 år och är nu sugna på en till. Vad har ni för råd och erfarenheter av att ta in en ny katt i hemmet? Våran vi har nu är en glad, trevlig, social kille som är kattungs busig fortfarande, han är kastererad och vi bor i en stor lägenhet så ha är inne katt men är van att vara ute mycket i koppel på gården och får följa med till landet när vi åker dit. Han är van vid andra katter och hundar. Vad tror ni? en tjej eller en kille? spelar det någon roll?

Tacksam för svar och hjälp!

Sv: Köpa kattunge när man redan har en vuxen katt

Jag tycker att ni kan köpa en kattunge.
Vi hade en fullvuxen katt, visserligen hona, vet inte om det gör skillnad.
Men denna hona tog sej an denna lilla kattunge så till den grad att ungen fick ligga och dia henne! :love:

Så jag tycker visst att ni kan prova. Dom har ju roligt när dom är två.
Hoppas att det funkar.

Lycka till !!

Sv: Köpa kattunge när man redan har en vuxen katt

Vilket kön kvittar eftersom det är kattunge ni tänker skaffa. Hade ni varit ute efter en vuxen kompis hade jag sagt kastrerad hande, men med kattungar kvittar det. Kattungar är i regel öppna och sociala och lätta att sätta ihop med andra katter.

Det mest självklara är väl att se till att kattungen är helt frisk när ni tar hem den. Ni vill inte dra med smitta som kan överföras till den andra katten.

Sedan är mitt råd att ge kattunge lugn och ro, ge den lite tid att landa i hemmet innan ni släpper ihop den med er andra katt. Ett rum med toalett, mat, leksaker och sovplats i några dagar och sedan kan ni introducera katterna för varandra. Jag föredrar att ha nätdörrar mellan katterna vid sådana tillfällen. Och så tid och tålamod. Låt det ta den tid det tar. Katterna bestämmer tempot.

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: Sassy
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 964
Senast: Imna
·
Övr. Barn För bara några dagar sedan ringde socialen och berättade att de fått in orosanmälan för vår dotter. Dels tror jag det handlade om att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
21 217
Senast: Amha
·
Övr. Hund Negativa kommentarer om vårt hundval undanbedes vänligt men bestämt. Jag är ute efter generella råd utifrån rådande omständigheter och...
Svar
16
· Visningar
2 464
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka