Jag har efter ett fasligt letande hittat ett helt fantastisk häst.
Veterinärbesiktning och röntgen. Mjuk, fin, inga reaktioner på böjprovet. Lite gallig i bak.
Men, på röntgen fann man små pålagringar. I besiktningsprotokollet står:
LM Falanger bb, OCD och spatt has bb, LM och ca-cr knäled bb
lindrigt diffus kontur av kotsenbenen proximalt och distalt bb
Lindrig osteafytär förändring proximimedialt periatrtik ulärt tibia.
Det är ifyllt att hästen uppvisar anmärkningar på den punkten vars betydelse inte kan avgöras vid besiktning.
Veterinären sa att de är små, hade hon visat något på böjprovet hade hon varit oroligare. Men hon kunde inte säga något om framtiden. Hon kanske aldrig skulle få problem av dem, kanske om ett par år, kanske om tio.
Jag tycker verkligen, verkligen om den här hästen. Hen är en riktig drömhäst. Men. Sabla men lixom.
Hur resonerar ni? Hur tänker ni? Och hur tolkar ni resultatet?
Kloka bukare, hjälp!
Veterinärbesiktning och röntgen. Mjuk, fin, inga reaktioner på böjprovet. Lite gallig i bak.
Men, på röntgen fann man små pålagringar. I besiktningsprotokollet står:
LM Falanger bb, OCD och spatt has bb, LM och ca-cr knäled bb
lindrigt diffus kontur av kotsenbenen proximalt och distalt bb
Lindrig osteafytär förändring proximimedialt periatrtik ulärt tibia.
Det är ifyllt att hästen uppvisar anmärkningar på den punkten vars betydelse inte kan avgöras vid besiktning.
Veterinären sa att de är små, hade hon visat något på böjprovet hade hon varit oroligare. Men hon kunde inte säga något om framtiden. Hon kanske aldrig skulle få problem av dem, kanske om ett par år, kanske om tio.
Jag tycker verkligen, verkligen om den här hästen. Hen är en riktig drömhäst. Men. Sabla men lixom.
Hur resonerar ni? Hur tänker ni? Och hur tolkar ni resultatet?
Kloka bukare, hjälp!