Köpa häst med bärrandsröta?

S

_Sweetheart_

Skulle ni ha köpt en häst med "lindrig" bärrandsröta?'

Hur lång tid tar det innan hoven är helt bra? Kan den få några bestående "men" av bärrandsrötan?

Ägaren vill att vi skriver ett kontrakt att jag får lämna tillbaka henne om det skulle vara något. Skulle ni tagit hem hästen direkt, eller skulle ni ha avvaktat tills hoven är helt bra?

Sv: Köpa häst med bärrandsröta?

Jag skulle nog velat ha en hovis(som jag litar på) bedömning av läget. Finns väl hästar som har dåliga hovar och därför får mycket sådana problem. Sen kan det bero på eftersatt hovvård och/eller skitiga hagar.

Som standard skulle jag nog säga att jag skulle ta den ändå, bra om där står i kontraktet att du får lämna tillbaka den om rötan blir ett problem.

Jag har på sistone haft mycket krångel med min unghäst med röta och separationer. Verkar ha berott på foder samt hovvård, så ligger man i så ska det väl inte vara något stort problem.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 767
Senast: morgaine
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar