Köpa häst från norge.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Jenilee
  • Startdatum Startdatum
J

Jenilee

Vad kostar det förutom summan på hästen att köpa från Norge?

Jag har hittat ett sto som jag vill köpa därifrån och undrar hur man går till väga..
Är det billigast att åka själv och hämta lr med transportör?

Hjälp mig.

Sv: Köpa häst från norge.

Minst svensk moms på summan av inköp, transport och ev försäkring. Det kan också bli tal om tull men om du tar in hästen som avelsdjur är den tullfri.
Beroende på hur långt hästen ska åka så kan det vara vilket som som blir billigast. Men enklast är att anlita en större transportör och speditör som då också sköter tull och veterinär till dig. Titta på Jordbruksverkets hemsida om vad som gäller för import av häst från Norge.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
940
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 406
Senast: QueenLilith
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
440
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 578
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar