U
Ullox
Hej! Jag är en nitton årig tjej som efter 11 års tjatande lyckats övertala mina föräldrar till att få köpa en häst framot sommaren. Men jag är inte helt säker på vilken ras som passar. Jag har tidigare varit intresserad av araber, men på grund av alla fördomar jag hört om dem blir jag osäker. Jag har hört att de inte passar till något annat än distans och att de är sjövilda. Kan någon som äger en arab berätta lite om hur de är? Förstår självklart att det är väldigt olika från häst till häst, men i alla fall.
Jag har inga höga tävlingsambitioner. Men det vore ändå kul att ha möjlighet att tävla på lättare nivåer. Jag vill att hästen ska passa till lite hoppning och dressyr, samt att ta mysiga turer i skogen med. Kan ett halvblod vara ett bra alternativ? Jag är beredd att betala runt 30 000. Tror ni att min drömhäst finns därute någonstans?
Alex
Jag har inga höga tävlingsambitioner. Men det vore ändå kul att ha möjlighet att tävla på lättare nivåer. Jag vill att hästen ska passa till lite hoppning och dressyr, samt att ta mysiga turer i skogen med. Kan ett halvblod vara ett bra alternativ? Jag är beredd att betala runt 30 000. Tror ni att min drömhäst finns därute någonstans?
Alex
Senast ändrad av en moderator: