Köpa (bomlös?) sadel från USA

D

diny

Funderade att beställa en sadel ifrån USA pga lägre priser och större urval. Har en god vän som beställer åt mig och skickar det som en födelsedagspresent. För påslagen kan vara upp till 50% vad jag kan förstå.

Är det någon som har testat det? Har ni några bra tips på webbaffärer? Funderar skarpt på en bomlös men tyvärr så har jag pga sjukdom ibland balansproblem. Har inte sett någon "djup" bomös sadel så det blir nog en stocksadel eller en western

Sv: Köpa (bomlös?) sadel från USA

Här har dom ruskigt snygga bomlösa westernsadlar! Inte så himla dyra nu när dollarn är låg.

Det finns en ny Torsionsadel som heter Bora. Den är väldigt "djup" ungefär som en Stocksadel fast bekvämare :) Är lite sugen på en sån själv.
http://www.gotreeless.com/bora.htm jag är inte säker, men tror det är i USA. Den vet jag tyvärr inte hur mycket billigare det blir att beställa från USA, man kan nog få en hyfsat billigt från Tyskland också. Men slipper man skatta en massa och frakten inte är alltför dyr så..

Tryckpunkter PÅ manken?
Jag har en SS och du får nog förklara vad du menar. Min häst har på snart 6 år aldrig fått något tryck av sin SS.
Engelska sadlar har han fått tryck av (torra fläckar o vita hår).
// Linda

Den nya verkar lovande medans den gamla modellen tyckte jag inte alls om. Hittade i tyskland för strax under 10.000kr. Är man som mig en sjukpensionär som inte har egen häst utan rider fler olika hästar i ett stall i närheten så är det som de flesta bättre sadlarna för dyra

På och på, kanske inte på ovansidan men på sidan om manken. Det gjordes lite studier med värmekamera där Sports Saddle var väldigt tveksam tycker jag mej minnas. Men det kan som sagt vara olika modeller så de ny är bättre, jag har noll koll på dem nuförtiden.

Liknande trådar

S
Western Ska skaffa en ny sadel åt pollen...funderar starkt på att ev. vara så fräck att prova ut en som passar här hemma och beställa sen från...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Bill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka