Köp av första häst

EllenOlsson

Trådstartare
Hej! Nu har jag spånat i flera år på att skaffa häst och har spenderat en hel del tid på hästnet bl a. I början var jag endast inne på nordsvensk, welsh, ardenner, cob osv men utbudet där är inte enormt och jag vill inte begränsa mig. Jag har egentligen inga högre krav än en frisk, mysig häst som är väl inriden. Målet är absolut inte att avancera utan bara att pyssla om och rida en stabil häst i skogen. Jag tänker mig en äldre häst att ha som skogsmulle som inte kostar en förmögenhet. Tänker jag helt fel? Har ni tips på vad man ska se upp med vid eventuellt köp? Jag kommer iallafall begära veterinär besiktning innan köp.
Tack på förhand!! 😃
 
Mitt bästa råd är provrid! Gärna flera ggr och både ut och på ridbana. Ska du ha en mysig häst att rida i skogen främst? - ta ut och provrid den i skogen och se hur den är! Inte kul att stå där sen med en häst som aldrig sett världen utanför dess hage.
 

Liknande trådar

E
Islandshäst Jag är en tjej som har över 30 års erfarenhet av egna hästar och tävling i hopp. Ridit ponny på elit nivå och häst på nationella...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp