Köp av äldre häst?? HJÄLP!!

misen

Trådstartare
Vi har nu letat ett tag efter en trevlig häst att lulla på i skogen och ev ta nått föl på.. Vi har nu hittat den med D lilla extra. Men hon e 17 år gammal. Som sagt hos oss blir de mest lull i skogen och sen vill vi ju kunna ta ett föl på henne ev nästa år eller liknande. är det för sent??? hon fick 1 föl 1998 utan komplikationer. hon har aldirg varit halt eller skadad.

Snälla hjälp. vad tycker ni??
Är hon för gammal för ett föl eller tror ni de går?

Sv: Köp av äldre häst?? HJÄLP!!

Vad man läst av alla som undrar just om äldre ston och föl så är det väl ok, även för en förstagångare när dom är 17, om hon är pigg och frisk.

Men har hon haft föl så är det ju enklare oxå, så har jag lärt mig. Hoppas de är rätt info, och detta är buke. Du vet att du kommer få massa bra svar :D

Jag var o tittade på en 17årig dam igår, bestämde mig för att köpa henne. Hon ska oxå förhoppningsvis få nått föl (har haft 6 st tidigare) Hon hämtas o betals den 25/7. Bilder kommer jag lovar

17 år är väl ingen ålder,min är 17år,väntar sitt första föl och ska återgå till tävlingsverksamhet efter avslutad "mammaledighet"

Ja :o men häng inte upp dig på det.Acet gör så bara för att jag äger henne :angel: och så vill hon se hur mycket tålamod jag har :D

Vi har nu letat ett tag efter en trevlig häst att lulla på i skogen och ev ta nått föl på.. Vi har nu hittat den med D lilla extra. Men hon e 17 år gammal. Som sagt hos oss blir de mest lull i skogen och sen vill vi ju kunna ta ett föl på henne ev nästa år eller liknande. är det för sent??? hon fick 1 föl 1998 utan komplikationer. hon har aldirg varit halt eller skadad.

Snälla hjälp. vad tycker ni??
Är hon för gammal för ett föl eller tror ni de går?

Glömde skriva att soet är en travare som aldrig är startad och 166 cm i manken

Hon är inte för gammal, och särskilt inte om hon haft föl förut. Vet du om hon var lätt att få dräktig då?

Klart hon inte är för gammal. Mitt sto var 17 respektive 22 år vid sina två senaste tillfällen och tog sig på första försöket båda gånger. Fölade alltså som 18 resp 23 år gammal.

Jag tror inte att det är problem för oss som har lätt att få våra gamla ston dräktiga men har det varit problem tidigare så blir de ju inte enklare med åren.

Mitt sto fick ju sitt första som 16-åring och sitt andra i år då hon är 18. Båda gångerna har hon tagit sig på första brunsten utan behandlingar. Hon ska semineras nästa år igen och jag känner mig inte särskilt orolig över att hon inte ska ta sig.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 523
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 079
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka