P

Pretty_Fly

hur ser era kontrakt på boxplatser ut?
någon som kan lägga ut ett exempel?

Sv: kontrakt

Duger det här:

"Hyreskontrakt är gällande för uppstallning av häst, i delvis kollektivt drivet stall.
I Kallhyran X kr ingår tjänster A, B samt C.
Hästägaren ansvara sjäv för skötsel av sin häst samt iordningsställande av foder, vatten och mockning. D & E ingår ej i hyran.
Hästägaren är skyldig att ta X antal pass/veckan/häst.
Hästägaren får inte förändra (måla, sätta upp sadelhängare el. dylikt) i stallet.
Varje hästägare har rätt till X skåp /häst.
Inga kopior på nycklar tillhörande stallet får göras.
Under bete är kalhyran X kr/månad, då ingår F samt G . Hästägarna delar upp om vatten påfyllnad.
Hyrsvärd ansvarar inte för sjukdom, skada på häst, stöld/skada på utrustning. Hästägaren har ansvar att själv försökra häst och utrustning.
Vid eldsvåda , explosion och dylikn. som ej hyresvärd kan rå för, är hyresvärden ej skyldig att betala skadestånd.
Kallhyran ska betalas senast den H varje månad i förskott, på konto eller direkt till hyresvärden.
Uppsägningstiden är Y månader för båda parter."

har ett annat men det är flera sidor långt så det orkar jag inte lägga upp..

tack, tycker det här med kontrakt är så svårt.....

Jo det är det verkligen!
Kan lägga ut det andra kontraktet ikväll, då jag har tid?

det är bara om du har tid. du behöver inte känna dej tvungen...

Läste igenom avlatet och fick syn på att man inte får ge ut det. Verkligen ledsen, hoppas att det andra duger.

Liknande trådar

Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 514
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Hej! Finns det några sådana typ nyckelfärdiga byggnader som är flyttbara och helst isolerat? Jag skulle behöva 2 boxplatser, stallgång...
2
Svar
22
· Visningar
2 373
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama