Kontakter ringa med ljud vid ljudlös mobil

Bufera

Trådstartare
Jag har en Samsung S9, har den alltid på ljudlöst men skulle önska att vissa nummer alltid kan ringa med ljud signal ändå.

Någon som vet hur eller om det ens går? :)
 
Använd 'stör ej' hellre än dra ner volymen, och där i inställningarna efter kan du göra undantag.

Edit; du kan också ställa in att vissa nummer ska komma fram med ljudsignal vid uppringning igen inom ett par minuter, alltså om de ringer två gånger så är första ljudlöst men vid andra påringningen sätts ringsignal på.

Har haft en s9 men har senare modell nu, så kommer inte ihåg hur menyerna såg ut på s9an.
 
Använd 'stör ej' hellre än dra ner volymen, och där i inställningarna efter kan du göra undantag.

Edit; du kan också ställa in att vissa nummer ska komma fram med ljudsignal vid uppringning igen inom ett par minuter, alltså om de ringer två gånger så är första ljudlöst men vid andra påringningen sätts ringsignal på.

Har haft en s9 men har senare modell nu, så kommer inte ihåg hur menyerna såg ut på s9an.
Kommer samtal fram vid stör ej på samsung? På iphone så kommer inte samtal fram, är alltså inte samma sak som ljudlös.
 
Kommer samtal fram vid stör ej på samsung? På iphone så kommer inte samtal fram, är alltså inte samma sak som ljudlös.

Ja man kan ställa in så att vissa kontakter kan ringa, och att ljudet hörs, vid stör ej. Kan ställa in ett antal "favoritkontakter", minns dock inte hur många.
Jag kan göra det på min S10, bör gå på min S9+ med.

Annars går samtalet fram som vanligt för den som ringer, men det varken syns eller hörs för mig, förutom att jag kommer ha en avisering om missat samtal.
 
Jag gör också så att jag använder "stör ej" ibland. Har inställt så att morsan och killen jag träffar alltid kan nå mig. Väldigt skönt att kunna ha allt annat bortkopplat. Ljudlös behöver jag inte använda, har inte så mycket som låter i min mobil :p
 
Fast då kommer ju bara undantagen fram. Jag har t.ex alltid på ljudlös men vill ju ändå kunna svara på samtal om de kommer vid ett lämpligt tillfälle, även utan ljud. Det skulle jag ju inte kunna med stör ej.
Fast nu var det ju detta jag/vi svarade på, där TS tydligt säger att "vissa nummer" ska kunna ringa igenom med ljud, andra inte.
Jag har en Samsung S9, har den alltid på ljudlöst men skulle önska att vissa nummer alltid kan ringa med ljud signal ändå.

Någon som vet hur eller om det ens går? :)
 
Ja man kan ställa in så att vissa kontakter kan ringa, och att ljudet hörs, vid stör ej. Kan ställa in ett antal "favoritkontakter", minns dock inte hur många.
Jag kan göra det på min S10, bör gå på min S9+ med.

Annars går samtalet fram som vanligt för den som ringer, men det varken syns eller hörs för mig, förutom att jag kommer ha en avisering om missat samtal.
Ah okej! Då funkar det olika! På iphone släpps inte samtalet fram alls, man får ingen notis om missat samtal tex.
Ja, man anger undantag.

Lägger du kontakten som favorit så går signalerna fram :)
Ja så funkar det med iphone också. Men de som inte är favoriter kommer inte fram överhuvudtaget. Det blir ”personen kan inte nås” eller liknande, inga signaler. Var den delen jag undrade över.
Och det händer ju heller inget på skärmen. Många som alltid har ljudlös vill ju kunna se att någon ringer även om det är tystad signal.
 
Fast nu var det ju detta jag/vi svarade på, där TS tydligt säger att "vissa nummer" ska kunna ringa igenom med ljud, andra inte.
Ja, och jag tolkar det som att vissa ska vara ljudlösa, andra med ljud. Inte som att bara vissa samtal ska gå igenom. Men det är ju inte säkert att det är så TS menar.
 
Jag har nästan alltid stör ej på min Samsung, så smidigt. Familjen och skola/fritids hörs. Har dessutom så att om samma nummer ringer två gånger inom 15 minuter så hörs det.
 
Så enda sättet är att ha mobilen på stör ej? Vilket gör att inte alla kan ringa mig(eller slutar ringa för att de aldrig kommer fram)

Synd! Borde vara att favorit kontakterna alltid kan ringa med ljud😅 tack för alla svar!
 
Så enda sättet är att ha mobilen på stör ej? Vilket gör att inte alla kan ringa mig(eller slutar ringa för att de aldrig kommer fram)

Synd! Borde vara att favorit kontakterna alltid kan ringa med ljud😅 tack för alla svar!
De kommer fram men du märker inte att de ringer om du inte tittar på skärmen. Om du nu inte har inställningen att om de ringer 2 ggr på 15 min så hörs det.
 
De kommer fram men du märker inte att de ringer om du inte tittar på skärmen. Om du nu inte har inställningen att om de ringer 2 ggr på 15 min så hörs det.
Men det visas väl inget på skärmen vid tyst läge? Det är väl själva poängen?
 
Använder ljudlös på dagtid på jobbet eller vid möten eller liknande, då kan jag gå ifrån om jag känner att det vibrerar eller ser att någon har ringt.

Stör ej använder jag på natten (eller från sen kväll till tidig morgon, har det förinställt som schema). Då kan mina favoriter nå mig om det skulle vara något men jag slipper samtal och notiser från andra. Sms och andra notiser syns ju då på skärmen när man vaknar, däremot vet jag inte om det syns en notis om samtal också när stör ej varit på, har aldrig blivit uppringd när det varit på.
 
Använder ljudlös på dagtid på jobbet eller vid möten eller liknande, då kan jag gå ifrån om jag känner att det vibrerar eller ser att någon har ringt.

Stör ej använder jag på natten (eller från sen kväll till tidig morgon, har det förinställt som schema). Då kan mina favoriter nå mig om det skulle vara något men jag slipper samtal och notiser från andra. Sms och andra notiser syns ju då på skärmen när man vaknar, däremot vet jag inte om det syns en notis om samtal också när stör ej varit på, har aldrig blivit uppringd när det varit på.
Vi hade en situation på jobbet då en kollega satt mottagningstelefonen på Stör ej (iphone) under ett möte. En annan kollega som var hemma försökte få tag på oss och skickade till slut meddelande via FB privat. Det fanns inte någon notis på telefonen alls om att någon ringt. Det hade inte gått fram signaler normalt och hon hade inte kommit till telefonsvaret, minns inte om det tutade upptaget eller om det blev ”kan ej nås”. Där lärde jag mig något iaf, hade trott innan att stör ej och ljudlös är typ samma sak 😆🤷‍♀️

Har också stör ej på nätterna (schemalagt). Det är toppen! Blir inte störd varken av ljud eller av att skärmen börjar lysa men kan vara lugn med att utvalda personer kommer fram om de ringer mig.
 
Har Samsung 9 och testade just:
- Med mobilen på "stör ej" tänds inte skärmen vid telefonsamtal men om man redan tittar på skärmen syns det att någon ringer. Och det syns missat samtal efteråt.
- Med mobilen på helt ljudlös tänds skärmen, men inget ljud eller vibration. Det syns missat samtal.

Själv brukar jag ha ljudlös men med vibration på jobbet så jag känner i fickan och kan kolla om det är t ex hunddagis som ringer. Nattetid har jag "stör ej", då kommer bara mina föräldrars, systers och svågers mobiler fram.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Är det någon här som vet om det är möjligt att vidarekoppla en specifik kontakt/ett nummer direkt till röstbrevlådan? Utan att det går...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: aiquen
·
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
485
Senast: Jahopp
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
763
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp