Seabaz
Trådstartare
Sambon och jag la ett bud på ett hus till salu via mäklare.
Säljaren ändrar sig och vill inte sälja huset längre.
Enligt mäklaren tycker han att huset är mer värt än vad det lagts ut för (som han förstgodkände med mäklaren) och vad vi bjöd för det (vårtslutbud var över utgångspriset).
Nu är huset inte på marknaden längre och vad jag har hört med regler här i QLD, Aus så måste det nu gå minst 3 månader innan han kan lägga ut huset igen, med annan mäklare... OM han nu skulle vilja det.
Sambon och jag funderar på att höra av oss till honom om en privat försäljning. Vi tänker samma prisbild men han skulle då spara x% som inte går till mäklararvode.
Samtidigt känns detta rätt fult att göra?
Som att gå bakom ryggen på "alla", OM han nu skulle säga ja.
Vi skulle/måste förmodligen vänta de 3 månaderna ändå men skulle kunna säkra huset via kontrakt.
Å andra sidan kanske han bara säger nej. Han kanske verkligen har ändrat sig.
Huset har en del renoveringsbehov som alla vet om
Så... borde vi eller borde vi låta bli?
Säljaren ändrar sig och vill inte sälja huset längre.
Enligt mäklaren tycker han att huset är mer värt än vad det lagts ut för (som han förstgodkände med mäklaren) och vad vi bjöd för det (vårtslutbud var över utgångspriset).
Nu är huset inte på marknaden längre och vad jag har hört med regler här i QLD, Aus så måste det nu gå minst 3 månader innan han kan lägga ut huset igen, med annan mäklare... OM han nu skulle vilja det.
Sambon och jag funderar på att höra av oss till honom om en privat försäljning. Vi tänker samma prisbild men han skulle då spara x% som inte går till mäklararvode.
Samtidigt känns detta rätt fult att göra?
Som att gå bakom ryggen på "alla", OM han nu skulle säga ja.
Vi skulle/måste förmodligen vänta de 3 månaderna ändå men skulle kunna säkra huset via kontrakt.
Å andra sidan kanske han bara säger nej. Han kanske verkligen har ändrat sig.
Huset har en del renoveringsbehov som alla vet om
Så... borde vi eller borde vi låta bli?