konsumentköplagen

Tiva

Trådstartare
Kan man förhandla bort att inte få lämna tillbaka hästen vid ett dolt fel i köpeavtalet?
Om man hittar ett dolt fel på hästen och vill få ett återköp och sen står det i köpeavtalet att man inte får lämna tillbaka hästen. Gäller det rent juridiskt? Hästen köpt av en näringsidkare
 
Tack! då var det som jag trodde :)
Nu gäller det inte mig tack o lov men en i min närhet.

Notera också att det gäller att den som KÖPT hästen har köpt den i egenskap av privatperson och inte har gjort det med ett företag. Annars gäller inte KKL. Sedan är man inte rättslös ändå, men bevisbördan landar helt annorlunda.
 
Japp, det är privatperson som köpt av företag för ca 3 månader sedan :)
Alltid tråkigt när det blir så att man får ett problem med sin häst givetvis.
Får hoppas det löser sig till det bästa för alla parter, framför allt hästen
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 167
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
444
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp