Konstigt "sår"?

AnnaJL

Trådstartare
För ett tag sedan upptäckte jag något konstigt på vänster bak-ball på mitt sto. Det är liksom en utbuktning med en sårskorpa. Om man pillar bort sårskorpan så kommer det var och blod. Jag har tvättat med jodopax och smörjt med Helosan men det blir varken bättre eller sämre:confused:

Hon ömmar inte och är inte halt. Vet någon vad det kan vara? Ska jag ringa vetrinär?

Den här "utbuktningen" är ganska stor, känns som typ en nästipp...

Sv: Konstigt "sår"?

Det är inte en hovböld som krupit upp där då?

Ska det inte ömma där då?

"Såret" är som en vårta som står ut nån cm.

Mugg. säger bara det.

Håller med. Min gubbe hade mugg i höstas som torkade upp när det frös ute, nu när det är blötare ute så har han fått en precis som du beskriver, på samma ställe som han hade förut.

Jag smörjer området varje morgon med Helosan innan han går ut, det verkar hålla det i schack, håret har börjat växa tillbaka iaf fast "vårtan" har inte försvunnit.

Liknande trådar

Hästvård Har problem med min hästs bakben som har strulat nu under flera veckor. Redan i december har min häst haft mugg som jag har försökt bli...
Svar
13
· Visningar
1 997
Senast: Elo
·
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 625
Senast: hastis1234
·
Hästvård Hej alla hästkunniga! Islänningen fick för ungefär 2 veckor sedan ett sår vid h. framben. I "armhålan" om man säger så, vid...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: Solis
·
Hästvård Min häst har någon vecka haft lite torrare fläckar i karlederna fram så tänkte att det kanske var mugg så köpte lactacyd och tvättat med...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: clovergirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka