Konstigt damm i förrådet

Rosett

Trådstartare
Var upp i vindsförrådet härom dagen. Det låg ett tjockt lager gulbeige damm på allt. En bekant trodde det var pollen men jag har bott här i ca 17 år och aldrig haft sånt damm i förrådet förut. Dessutom är det fel tid för pollen, gången innan var det inget damm där.
Tyckte det såg ut som slipdamm.
Nån som känner igen beskrivningen?

:(

Det är hyresrätt så får väl kolla med förvaltaren.
Tack för svaret!
Kolla ev möbler osv om ni har sånt där. Vi fick trägnagare i en kista och det tog lång tid att bli av med. Det syns små hål från den, någon mm stora, med lite spånhögar utanför.
Men det finns ju annat oknytt också.

Kolla ev möbler osv om ni har sånt där. Vi fick trägnagare i en kista och det tog lång tid att bli av med. Det syns små hål från den, någon mm stora, med lite spånhögar utanför.
Men det finns ju annat oknytt också.
Har nog bara två metallbord där, annars mest tomma kartonger, blomkrukor och lite krafs.
Kanske ska gå upp och kolla om det syns nåt i taket och om det är damm i andra förråd. 🤔
Metallborden var det damm på, och på andra ytor, så borde ju kommit från taket isåfall?

Har nog bara två metallbord där, annars mest tomma kartonger, blomkrukor och lite krafs.
Kanske ska gå upp och kolla om det syns nåt i taket och om det är damm i andra förråd. 🤔
Metallborden var det damm på, och på andra ytor, så borde ju kommit från taket isåfall?
Vart sitter ventilationen till förråden?

Ingen aning. Det är en gammal vind med nätförråd på båda sidor. Vet inte om det finns riktig ventilation eller om det bara är glipor mellan tak och vägg.
På gamla hus brukar man se ett ventilationshål på kortsidan av rummet vinden liksom med ett räfflat lock på. Har det blåst mycket kan det även vara så att huset är isolerat med spån och det är damm från spånet som letat sig ned.

Var upp i vindsförrådet härom dagen. Det låg ett tjockt lager gulbeige damm på allt. En bekant trodde det var pollen men jag har bott här i ca 17 år och aldrig haft sånt damm i förrådet förut. Dessutom är det fel tid för pollen, gången innan var det inget damm där.
Tyckte det såg ut som slipdamm.
Nån som känner igen beskrivningen?
Har man renoverat nån lägenhet så det är slipdamm som sugits upp i ventilationen och hamnat där ? Så blev det i min lgh när man renoverade lägenheten under mig - det blev ett gult som jag hade överallt ...i mitt fall kom det genom ventilationen

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 694
Senast: Voeux
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 120
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 511
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?