Konstiga sår

jemeni

Trådstartare
Börjar med att ja veterinären är inblandad.
I somras blommade det upp två sår på min häst, såg ut som insektsbett.
Nu ser de ut som på bilden....
Behandlad mot ringorm, svamp, bakterier men inget tar det.
Just nu rör vi inte för att kunna ta skrapprov och odla.
Men i väntans tider kanske ni har några goda idéer.

Bifogade filer

• DSC_0030.webp
    DSC_0030.webp
    147,7 KB · Visningar: 97
Fläck 2 växer det päls på men sår och lite upphöjd "skorpa" känns och syns

Bifogade filer

• DSC_0031.webp
    DSC_0031.webp
    88,8 KB · Visningar: 90
En häst där jag jobbar hade en rätt stor fläck, vi behandlade som ringorm då hästen även hade det men den försvann inte.
Tog några år men nu är den borta utan att vi gjort något förutom visat för vår veterinär.

Tror tyvärr även jag på platt ink men hoppas verkligen att de helt plötsligt en dag bara är borta.
Men behöver det ändå konstaterat de sitter båda på "bra" ställen men den ena syns så bra att ha ett intyg med på tävling. (för rund ring i den storleken så skriker alla ringorm)

Liknande trådar

Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 556
Senast: Emma-pemma
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 723
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar