F
foraenirotippex
Ingen bebisverkstad startat här inte, men vi längtar.
Jag har så otroligt mycket konstiga funderingar och frågor och tankar ...
Fundering nr 1:
Jobbet. Jag är fast anställd i kommunen.
Flyttar man på folk i samband med graviditet/efter föräldraledighet?
Det finns ingen orsak till någon flytt, men jag vill absolut inte flyttas på. Jag älskar min arbetsplats.
Men jag tänker att min anställlning är ändå i kommunen, inte på specifikt på "avdelningen spott och fräs". (Fast det var där jag fick jobb och där jag jobbar). Förstår ni vad jag menar?
Fundering nr 2:
Jag har ofta problem kring mensen. Smärtsam ägglossning, smärtsam mens. Humörsvägningar, problem med magen, migrän, dödstrött m.m
Betyder det att jag kommer må skit när jag är gravid också?
Fundering nr 3:
Hur mycket "mamma-ledig" måste man vara?
Jag förstår ju att det är praktiskt när man ammar förståss men finns det någon "gräns" eller bestämmer man det själv?
Fundering nr 4:
Att vara social!
Jag är tyvärr lite socialt avskärmad pga. en mängd skäl. Det är på väg att lösas upp men jag är jätterädd att föräldraledighet innebär att man typ "cocoonar i sitt hus med bebisen" och inte träffar nåt folk.
Fundering nr 5,6,7,8,9,10 .... :
Klarar man av det?
Hur blir man en någorlunda vettig förälder?
Är det värt det?
Är det roligt?
Hur mycket förändrar man sin syn på vad som är viktigt här på jorden?
Typ blir man personlighetsförändrad och bestämmer sig för att flytta till Korpilombolo och starta surdegsbageri?!
Vad händer med relationen till maken? Blir den bättre? Sämre?
*pust*
Nå?
Jag har så otroligt mycket konstiga funderingar och frågor och tankar ...
Fundering nr 1:
Jobbet. Jag är fast anställd i kommunen.
Flyttar man på folk i samband med graviditet/efter föräldraledighet?
Det finns ingen orsak till någon flytt, men jag vill absolut inte flyttas på. Jag älskar min arbetsplats.
Men jag tänker att min anställlning är ändå i kommunen, inte på specifikt på "avdelningen spott och fräs". (Fast det var där jag fick jobb och där jag jobbar). Förstår ni vad jag menar?
Fundering nr 2:
Jag har ofta problem kring mensen. Smärtsam ägglossning, smärtsam mens. Humörsvägningar, problem med magen, migrän, dödstrött m.m
Betyder det att jag kommer må skit när jag är gravid också?
Fundering nr 3:
Hur mycket "mamma-ledig" måste man vara?
Jag förstår ju att det är praktiskt när man ammar förståss men finns det någon "gräns" eller bestämmer man det själv?
Fundering nr 4:
Att vara social!
Jag är tyvärr lite socialt avskärmad pga. en mängd skäl. Det är på väg att lösas upp men jag är jätterädd att föräldraledighet innebär att man typ "cocoonar i sitt hus med bebisen" och inte träffar nåt folk.
Fundering nr 5,6,7,8,9,10 .... :
Klarar man av det?
Hur blir man en någorlunda vettig förälder?
Är det värt det?
Är det roligt?
Hur mycket förändrar man sin syn på vad som är viktigt här på jorden?
Typ blir man personlighetsförändrad och bestämmer sig för att flytta till Korpilombolo och starta surdegsbageri?!
Vad händer med relationen till maken? Blir den bättre? Sämre?
*pust*
Nå?