konstig svettning

mylisen

Trådstartare
:pja nu har jag nog gjort allt jag kan.
tar det från början.
min häst som jag haft sen i juni, hon är tre år, blev för några veckor sedan plötsligt totalt lös i magen.
det var inte ens diarré utan det rann som brunt vatten.
hon tappade snabbt vikten och såg ut som en ko ( hon är dessutom skäck :p)
har kollat allt och hittar ingen förklaring.
började ge henne vetekli och melass, detta har hon ätit i tre v och nu ser hon ut som vanligt igen.
nu till det konstiga, hon svettas men bara på ett ställe.
började för ett par dar sen, det är i nacken och runt örat men bara på ena sidan.
hon är varm där och det riktigt rinner om henne även fast vi har haft 17 g kallt.
hon har ingen feber.
är pigg som sjutton och äter som vanligt.
har gått igenom pälsen noga och klämt och kännt på örat och allt annat jag kan komma på.
veterinären kliar sig i huvet.
finns det nån här som kan ha nån idé om vad det kan vara?

Sv: konstig svettning

Har det varit mycket liv och kiv runt omkring henne.
Som spring i markerna runt hagen hon går i?
För i så fall kan det bero på stress.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 908
Senast: Nominous
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Vänder mig till er här på Buke för att se ifall någon har upplevt nått liknande med sin häst. För att göra en förkortning av vad som har...
2
Svar
29
· Visningar
5 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka