Konstig svans

S

schwooppboy

Jag har en siameshona som föddes med en lite konstig svans undrar om någon har en katt med någon liknande ? Och vet vad det beror på?

Den är halv och i änden har den typ delat sig som en gren med en qvist xD

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Konstig svans

ingen stamtavla ... hennes pappa hade oxå konstig svans såg ut som en lodjurssvans :P :smirk: hennes bror har ingen defekt på svansen

Låter som en konstig/grav variant av svansknick, du har ingen bild? Såg på din hemsida att du letar hane men jag skulle inte rekommendera att föra defekta gener vidare. Varför har hon ingen stamtavla om hon är renrasig?

Din katt har en defekt som du inte har nån aning om hur den påverkar katten i längden, och eftersom pappan har en sån så är du helt säker på att den är ärftlig. Och den ska du para?
Du får heller inte para den med en rasren katt om ägaren är med i nått av förbunden som finns för katter, eftersom denna då medverkar till huskattavel (alla katter utan stamtavla, oavsett ras) och det är absolut förbjudet. Och jag hoppas verkligen inte att nån ställer upp att låta sin hane para en hona som har ett tydligt fel.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
829
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 638
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama