konstig reaktion

L

lollobiondo

min häst gick omkull i måndags och sträckte till en mjukdel/muskel i och med detta och var då väldigt öm men haltade ej dagen efter då vet. kom. Han fick då finadyne och får det fortfarande.
Igår hade höger bakben svullnat upp( det är på vänster bak sträckninge sitter) ordentligt och var genomtjockt och vi misstänkte då lymfangit. Men eftersom han har boxvila 1 vecka pga sträckningen så får han ej springa i hage.
Men vi tänkte att det var mkt skumt :confused: att han får lymfangit NÄR han går på finadyne som är inflamationshämmande, han har inga sår eller mugg på benet.
dock ej halt och stöder på benet, har skrittat och då har det gått ned betydligt. idag ej alls lika mkt svullnad, har back on track lindor på natten.
ngt tips eller ngn som varit med om liknande?

Sv: konstig reaktion

Har du låtit veterinären kolla på hästen? Din häst kan ha svullnat i benen för att den bara har stått stilla, en häst som stod i samma stall som min hade också boxvila och hennes ben svullnade hur mycket som hellst. Prova att gå en liten sväng varje dag så får hon röra lite på sig iaf då borde svullnaden gå ner om det inte är något allvarligare.

Sv: konstig reaktion

Inte så konstigt att höger svullnat, då h*n antagligen belastar det benet mer om h*n har ont i det vänstra.

Liknande trådar

Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 874
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min häst har stått på boxvila med stödbandage på ena frambenet i en vecka pga misstänkt spricka. Igår röntgade vi igen, kunde inte se...
Svar
9
· Visningar
1 299
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 227
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 259
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit