Konstig knöl

E

Eem

Min ettåring har fått nån knepig knöl vid höftbensknölen. Längst upp mitt på virvlen, om man säger så. Knölen är mjuk, stor som en valnöt, och går att flytta runt under skinnet :crazy: . Hon verkar inte ha nåt besvär av den. Tycker väl bara att det är lite obehagligt när man flyttar runt den.
Vad är det för nåt? Har letat i böcker men inte hittat nåt...

MVH Eem

Sv: Konstig knöl

Kan vara en förstorad lymfkörtel, finns bl.a. i detta område. Hästen han ha en liten infektion i kroppen eller ätat något olämpligt som gör att de svullnar.

MVH/

Min häst har också fått en sådan konstig knöl, just likadan som du beskriver! Jag funderar på om han fått nån spark eller så, men han verkar inte lida av den, det bara ser underligt ut.

Vår hund har fått något liknande i nackskinnet,tror att det kanske kan vara efter ett fästingbett....

Kan vara en benflisa som blivet avslagen från höftknycken, har man otur kan det räcka med att de rullar sig på en sten för att detta skall hända. Brukar inte vara någon fara utan dessa kapslar sig och växer fast i så fall och det enda som brukar hända är att de eventuellt har kvar en liten bula sedan som "skönhetsfel", så länge hästen är obesvärad och rör sig obehindrat behöver man inte göra något åt detta (har själv råkat ut för detta)

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 869
Senast: Jamtland
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka