Konstig knöl på foten efter hästtramp

purity_666

Trådstartare
Förra söndagen, alltså drygt en vecka sen, blev jag ganska rejält trampad på foten av herr häst. Det var dock mitt på ovansidan foten så nästan hela hoven stod på foten. Jag blev såklart blå och lila men det var inte så illa. Jag haltade inte direkt och det gjorde inte ont i själva foten utan bara på ovansidan. Nu har de fina färgerna börjat blekas bort men jag har en knöl ungefär mitt på. Den är som en hård ärta ungefär, väldigt öm. Det syns ingenting, inte rött eller blåmärke, men den känns. Jag känner av den när jag har skor också. Jag tycker inte direkt det går att flytta på den, den glider inte undan när man klämmer.

Vad tror ni det kan vara? Muskelknut av nåt slag? Sena? Jag kan röra alla tår normalt utan att det gör ont någonstans. Är det något man behöver kolla upp om den inte försvinner?
 
Jag bidrar med teorierna broskbildning eller kvarvarande svullnad som ligger för djupt för att synas genom huden. Jag tror inte att du behöver oroa dig såvida det inte blir värre.
 
Jag hade exakt vad du beskriver, fast på undersidan av underarmen. Också hästrelaterat. Min underbara häst knockade mig med sitt stora hårda huvud rätt på armen. Gjorde rätt ont, och jag hade nog ett blåmärke först. Men kvar blev en liten bula under huden, precis som du beskriver. Inte missfärgat, och ungefär i ärtstorlek. Överben, tänkte jag... ;) Det gjorde JÄTTEONT om jag råkade luta bulan mot något, däremot inte precis om jag själv tryckte och masserade på den. Men nu, efter några veckor, tror jag minsann att den har försvunnit :)!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 353
Senast: cassiopeja
·
S
Hästvård Min häst har fått en konstig knöl på insidan och ”ovansidan” av ena bakkotan och jag har ingen aning om vad det kans tänkas vara för...
Svar
5
· Visningar
1 941
Senast: Siriano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp