Konstig honkatt

lizzie

Trådstartare
Min ena katta har ungar som är drygt en vecka. Hon tar hand om dem bra förutom EN sak. Hon tuggar sönder deras små tassar :eek:.

Det är precis som om hon försöker tugga bort klorna på de små stackarna och jag har satt på bandage på alla kattungars små tassar för att det inte ska bli stora blodiga sår.

Är det någon som vet eller hört talas om detta beteende hos kattmammor?

Hon slutar när de blir större, utan det är nu när de är som allra minst som hon tuggar på dem.

/Lizzie

Sv: Konstig honkatt

Vet tyvärr inte varför hon gör så. Min honkatt (4 år) är dock väldigt noga när hon rengör sina egna tassar. Hon drar med tänderna flera gånger på varje klo och smågnager lite. Är din katt lika noga när hon rengör sina egna klor? Hon kanske menar väl, men det blir lite fel!?

Sv: Konstig honkatt

Nej, hon är inte lika noga med sina egna klor, då hade jag haft lättare att förstå beteende. Hon är direkt desperat i sitt tuggande på bebisarnas fötter. Att de skriker i högan sky och börjar blöda bryr hon sig inte alls om :confused:

/Lizzie

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 404
Senast: Karminnie
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 777
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 467
Senast: Zizzy
·
Övr. Katt Mina föräldrar har ett helt gäng katter på sin gård och för några år sedan blev ett par av dessa katter sjuka. De tappade helt orken...
Svar
6
· Visningar
3 198
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur