Konstig fil

Madick

Trådstartare
Det var en konstig fil som ville ha tillgång till internet på min dator när jag startade den nyss. k4nv.exe heter det. Hittar inget när jag söker på det.

Dessutom är min dator så seeeeeeeg, mest internet. Vad kan det vara för fel då? Den är helt ny, och har gott om ledigt minne och plats på hårddiskar. Har Norton Antivirus.
 
Sv: Konstig fil

Efter sökningar på diverse sökmotorer visar alla sammanfattningsvis att det är ett virus.
 
Sv: Konstig fil

Norton är dessvärre inte bra :crazy: Hade det själv förut och det släppte igenom allt möjligt skit. Nu har jag stopsign och det är jag jättenöjd med :) Panda är också bra.
 
Sv: Konstig fil

meodeo skrev:
Efter sökningar på diverse sökmotorer visar alla sammanfattningsvis att det är ett virus.
Intressant då ingen av databaserna på viruslist.com, kaspersky eller symantec ger någon träff på filnamnet. Kan du dela med dig av vad viruset heter?

Misstänker dock att det, om det nu är malware (rätt troligt), är en mask, eftersom det aktivt försökte ansluta. Sådant hjälper inte antivirusprogram något vidare mot. Bara effektivt efter att det hamnat på ens dator. En bra brandvägg och uppdaterat operativsystem skyddar bra istället. För att få bort det är det dock AV som gäller. Kan testa online-scannern på Kaspersky.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 745
Senast: Bortglömd
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 647
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 973
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 159
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp