Konsten att säga nej

Nebraska

Trådstartare
har jag misslyckats med kapitlat :crazy: .Har letat länge efter en till häst.Grundkraven har varit helst inget sto,och absolut ingen med senskada.Och hur går det då?Jo,om jag inte skyndar mig och sätter stopp,så är det snart ett gaffelbandskadadt sto på väg hit från Skåne :rofl: .

Sv: Konsten att säga nej

:p Det var som sjutton :p

Är det lite franskt i den också ????.......tror inte det va :D
Spännande att höra fortsättningen.

// Suzanne

Ja, så kan det gå när man letar häst....annars kan man ju satsa på att köpa en kapabel, travsäker häst och köpa en halvgalen notorisk galoppör som utannonserats som ridhäst...

Så, när hon anländer får du uppdatera!

Om du vill ha en kompis till henne så har vi en snäll gaffelbandsskadad valack... ;)

Lines skrev:
Det har jag redan en :rofl: .

Svarade du Humelibumlan eller menar halvgalen notorisk galoppör som utannonserats som ridhäst...????

Helt fel.........hon annonserades INTE ut som ridhäst (halvgalen må vara hänt, men den andra halvan är ju helt ok....när hon inte galopperat har hon ju vunnit.......3 gånger !!!!........och hästen som individ är en pärla :love: .....men med egna åsikter ) :p

Finns det bara kapacitet så är det lugnt...jag har köpt 2 st gaffelbandsskadade....hade dom i 2 år och jag behövde inte ens behandla dom på den tiden...OCH dom startade :D..efter 2 år så sålde jag den ena snabblopparen, han gjorde en start och den nya ägaren tog honom direkt till Norge efter starten...böjde honom dagen efter loppet...fanns inte en reaktion...ganska otroligt på en gammal snabbis :D ....och jag hade inte ens böjt ´honom på de åren jag hade honom....

Gafflband tar tid.....men jag tycker att dom istort sätt alltid blir bra....

:D ........men det finns vissa likheter.

Lines har gott om tålamod och är envis som få. Hon kan säkert fixa en gaffelbandsskada om det stämmer, som martha skrev, att de brukar bli friska om de får den tid de behöver.

När kommer pållan tro ???

Lugn,jag svarade Humelibumlan ;) .Parants "sällskapsdam" är en valack,som haft så många olika fel att jag fått en ganska grundlig vetrinärutbildning på köpet :crazy:.
Och hon är väl inte tokig.Bara lite.... speciell :angel: .För övrigt så har hon hårdade ben än humör ;) .
Det var sagt att hästen skulle skickas så snart det bara går.Men jag har inte hört nåt på ett par dagar nu,och hoppas hon hittat ett annat hem :rofl: .

Vi har ju en liten fölis här som skadade sig ovanför kotan i somras...(sårskada av eltråd, men klarade senorna)....ingen vet än hur det blir med hållbarheten..... den kanske kan vara nåt :angel:

Såret är läkt men hon har en ful knöl ovanför kotan. Pigg, vaken och glad som få :) .......jag får lov att behålla henne själv och se om skadan kommer att påverka henne när hon sätts igång.........hon är alltså orsaken till att vi var tvungna att sälja min ögonsten (som jag skulle behålla) på auktionen, men Maglemer bli säkert lika mycket ögonsten hon :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 726
Senast: Liran
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka