könsmogen?

Sv: könsmogen?

Det varierar enormt. På honkatter skulle jag säga från 4 månaders ålder och på hanar från 6 månaders ålder.

*kl*
När vi ändå pratar om könsmogenhet.
Jag vet ju om att det inte är bra att kastrera en hona som löper, men är det något speciell tidpunkt som man inte ska kastrera en hane?
Vi har ju tänkt att kastrera båda i feb-mars.
De är ju då 5-6 månader (beror på vilken månad vi får tiden) och då borde det väl vara en lagon ålder för kastrering?

Låter helt okej tycker jag. Det enda är väl att inte kastrera under rötmånaden, annars är det fritt fram med hanar.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
294
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka