Königs, mäta båge?

firren

Trådstartare
Hur mäts bågen på Königs. Är det från baksidan, vid knävecket till högsta bågen eller från lägsta insidan till högsta bågen?

På mina skiljer det 2cm på dessa mått så kan vara 4cm likaväl som 6cm. Köpte dessa begagnade så skulle jättegärna vela veta.

Någon som vet? :)

Hur mäts bågen på Königs. Är det från baksidan, vid knävecket till högsta bågen eller från lägsta insidan till högsta bågen?

På mina skiljer det 2cm på dessa mått så kan vara 4cm likaväl som 6cm. Köpte dessa begagnade så skulle jättegärna vela veta.

Någon som vet? :)

Vi mätte nyss varann för Königs och jag fick det där förklarat. Nu minns jag dock inte.

Men jag vet att det finns info om det på calevos hemsida. Det står i infon om hur du mäter.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har funderingar på att köpa ett par Königs stövlar men vill beställa över internet, då det är mycket billigare och finns tyvärr...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Equilina
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
3 943
Senast: Barrel
·
Dressyr Hur mäts bågen på Königs stövlar? Det står 53 olika, när jag mäter baktil på stöveln är de ca 49-50cm och insidan där de är som lägst är...
Svar
0
· Visningar
683
Senast: firren
·
Hoppning Jag är lite förvirrad så jag måste höra med er, som tur nog vet allt. :D Jag fick påpassning av en funktionär på tävlingen senast ang...
Svar
9
· Visningar
6 308
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama