jenniferhorselover
Trådstartare
Det är så här att jag har haft ute en ny hovslagare pga min ordinarie var sjukskriven.. och bad om en "vinterskoning" alltså snösulor och 4 broddhål i skorna, det var inga problem sa hon och fixade sulor och 4 broddhål på alla 4 skorna, men det konstiga va att hon inte satte tåkappor bak och anledningen va att hon inte hade så många skor i bilen. (måste tillägga att detta är en utbildad hovslagare). Och som jag hade förfarat så åkte ena bakskon snett efter lite mer än en vecka och jag försökte få tag i hovslagaren för att få det åtgärdat och då skrev hon :"men oj, då behöver han ju tåkappor" och så skulle hon komma nån dag senare och fixa detta så jag fick ha boots på och lät bli att rida. Sen kom dagen när hon skulle fixa skorna med tåkappor (trodde jag).. Hon slog på samma sko och sa igen att hon inte hade så många skor med sig... och några dagar senare va skon sned igen OCH så ser jag av en slump att hon har skickat en räkning på 325spänn för att slå på samma sko som hon visste inte funkade. och när jag ifrågasätter räkningen som hon har skickat ut på något som hon har gjort fel så skyller hon på att JAG borde ha sagt att han behöver tåkappor bak. Och nu har vi bestridit räkningen och pratat med 2 olika hovslagare som säger att jag har rätt och hon fel, men hon ger sig inte. och det sista hon skrev va att om jag hade varit trevligare i mitt första meddelande så hade hon tagit tillbaka räkningen men nu var jag tydligen otrevlig så nu SKA jag betala annars skickas det till kronofogden... Det enda jag skrev var att jag tyckte det var hennes fel att hon inte satte på tåkappor med en gång för då hade troligtvis skon suttit kvar hela skoningstiden och att jag inte ville betala för något som hon hade gjort fel...
Vad hade ni gjort?
Vad hade ni gjort?