Kalaspinglan

Trådstartare
Jag köpte nya löparskor idag och var tvungen att testa dem. Av säkerhetsskäl tog jag med min plutten ut på min runda på 5 km. Jag låg på att "högt" tempo (typ 5 min/km). Han fick springa i sele och lång lina (25 m), så han kunde sköta sig själv. Han stannade och luktade lite, galopperade ikapp och förbi, stannade och väntade, travade lite bredvid mig, stannade och nosade.. ja, ni förstår. När jag väl kom tillbaks till bilen så var jag helt matt, men min söta vovve flåsade inte ens. Jag kan knappt tro att det är sant. Vi löptränar ingenting med honom, visst är han med två gånger per månad, men resten sköter han själv med hjälp av fotbollen och "djungelrejs" på tomten....

Nu sitter han i soffan bredvid mig och ser ut att vara redo för en ny runda. *suck* Det ska bli skönt när han väl är röntgad så att jag med gott samvete kan ta med honom.

Har ni med era hundar ut när ni springer?

Sv: Kondition

Mina hundar sätter sig ned efter 5 minuter och är helt uttråkade och vägrar att springa. Så nej, jag har aldrig med dem. :) Men jäklar när de är lösa, då är det oavbrutet rejs i flera timmar...

Ju mer vovven får springa, desto mer vill han springa. Jag joggar aldrig och det är endast inför och under, samt till viss del efter jaktsäsongen som han är uppe i kondition. Vi har nämligen inte hittat någon hjärn-syssla som kan ersätta hans "spring i benen", så vi håller honom väldigt låg i kondition. Vilket är jobbigt nu, med en hund i full jaktkondition som bara ska gå lugna promenader i 5 veckor till pga borrelia. Han tycker vi är världens tråkigaste just nu! :D

/Timsetim

Ja, de är med både när jag joggar och när jag rider hästen.

Ja.. Både när jag springer (hur ofta det nu händer :angel:) och när jag rider. Fast bara Loka på ridturer eftersom jag inte kan lita på de andra till 100 %. Hatar koppeltrassel så jag har dem alltid lösa förutom vid stora vägar, bara det är ju tålamodskrävande...

Lokis är en riktig sprinter, så en tuff ridtur på ett par mil biter inte på henne. Jag hade henne med redan när hin var 10 månader för att vänja, men trappade sakta upp även om när hon inte var rötgad och hon har alltid sprungit mycket. Röntgade vid ett och ett halvt års ålder och hon har A-höfter.

//E

Visst är det häftigt?! Svårt att ge RR det spring de behöver med vår takt bara. Jag cyklar med Sera var annan/var tredje morgon och det älskar hon!! Man riktigt ser hur skönt det är att få sträcka ut, när vi joggar så blir det ju ingen galopp direkt för henne...
Sedan är hon med när jag åker skidor (förra vintern) och i år hoppas jag att hon kan dra pulkan, har börjat "sel-träna" redan!! Men hon är röntgad med A på både höfter o armbågar så det känns skönt!

Liknande trådar

Hundträning Jag har aldrig cyklat med hund ordentligt så nu kommer jag kanske ställa några dumma frågor men jag vill göra det på rätt sätt. Är det...
Svar
14
· Visningar
1 648
Senast: lytesout95
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 192
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 918
Senast: Lazio
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 270
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama