Kalaspinglan
Trådstartare
Jag köpte nya löparskor idag och var tvungen att testa dem. Av säkerhetsskäl tog jag med min plutten ut på min runda på 5 km. Jag låg på att "högt" tempo (typ 5 min/km). Han fick springa i sele och lång lina (25 m), så han kunde sköta sig själv. Han stannade och luktade lite, galopperade ikapp och förbi, stannade och väntade, travade lite bredvid mig, stannade och nosade.. ja, ni förstår. När jag väl kom tillbaks till bilen så var jag helt matt, men min söta vovve flåsade inte ens. Jag kan knappt tro att det är sant. Vi löptränar ingenting med honom, visst är han med två gånger per månad, men resten sköter han själv med hjälp av fotbollen och "djungelrejs" på tomten....
Nu sitter han i soffan bredvid mig och ser ut att vara redo för en ny runda. *suck* Det ska bli skönt när han väl är röntgad så att jag med gott samvete kan ta med honom.
Har ni med era hundar ut när ni springer?
Nu sitter han i soffan bredvid mig och ser ut att vara redo för en ny runda. *suck* Det ska bli skönt när han väl är röntgad så att jag med gott samvete kan ta med honom.
Har ni med era hundar ut när ni springer?