komprimera/dela filmer?

asfaltsflickan

Trådstartare
Håller på och bränner mina talrika filmfiler på cd för att skapa lite plats på en överfull hårddisk. Ett gäng av dem är dock över 700 mb stora, och min brännare klarar inte av att bränna skivor som är större än 700 (eller den ska, enligt tillverkaren, göra det, men det har den tydligen inte hört :smirk: )
Finns det något program där jag smidigt kan komprimera filerna till en lite mer behändig storlek, eller om så krävs dela upp dem på två?

-hoppfull asfalt
 
Sv: komprimera/dela filmer?

Med Power Archiver går det att zippa en stor fil till flera små. Tyvärr måste du lägga in alla filerna igen som skapades och packa upp dem om du vill se på filmen. Det finns program som klyver filmer, vet tyvärr inte vad de heter.

PA finns gratis på http://ipsoft.cjb.net

/Ida
 
Sv: komprimera/dela filmer?

asfaltsflickan skrev:
Håller på och bränner mina talrika filmfiler på cd för att skapa lite plats på en överfull hårddisk. Ett gäng av dem är dock över 700 mb stora, och min brännare klarar inte av att bränna skivor som är större än 700 (eller den ska, enligt tillverkaren, göra det, men det har den tydligen inte hört :smirk: )
Finns det något program där jag smidigt kan komprimera filerna till en lite mer behändig storlek, eller om så krävs dela upp dem på två?

-hoppfull asfalt


Det är inte alla brännarprogram som klarar att bränna större filer. Vad använder du för program? Nero är ett mycket bra program som klarar det mesta.
 
Sv: komprimera/dela filmer?

Det är just Nero jag använder, och det är kanon, förutom just det där med de större skivorna. Trist, när det egentligen ska funka, men jag har resignerat inför det faktum att datorer aldrig riktigt fungerar som de ska i min närhet. :smirk:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har några filmer i .avi-format jag vill skicka till min kompis. Kruxet (?) är bara att jag har Mac och hon har PC. Vet inte om det...
Svar
5
· Visningar
1 454
Senast: Spoket_Laban
·
IT & mobiler Inte alls olaglig spridning av köpefilm!!!! Jag har en fin samling barnfilmer eftersom jag bara älskar tecknade filmer. Mina barn...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: mian1
·
IT & mobiler Jag kan verkligen ingenting om sånt här, suuuck.. Men om jag vill få plats med så många bilder som möjligt på en och samma CD, går...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: Kuckeliku
·
S
IT & mobiler Har en film i datorn som består av Xvid-filer eller nåt. Så man kan se den i datorn. Hur gör man för att kunna lägga den på en cd/dvd...
Svar
9
· Visningar
1 143
Senast: Skuggabaldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp