Komplikationer vid kaninfödsel

T

toysolider9

Hej!
Min kanin som är född 2005 tror jag, smet och tjuvparade sig med grannes unga hane för ett tag sedan. Igår kom en unge som vi tror var dödfödd. Ganska stor var den. Nu är det så att mamman är rätt orolig och vill helst vara ifred, hon fäller mycket hår vid rumpan och nu sitter det som en ring runt "hålet". Det ser ut som en röd tarm typ.. vad kan det vara? :S är det farligt?

Sv: Komplikationer vid kaninfödsel

Ändtarmsframfall?? (om det nu heter så) att tarmen följer med ungen ut. tror att det är väldigt farligt om det nu är det, vet inte mkt om det

Svårt att tolka din beskrivning, men hör med vet

Hur skulle ändtarmen kunna följa med ungen ut? Har kaniner inte två separata hål?

Tror hon tänker på livmoderframfall.
Vilket jag förstått kan vara väldigt farligt.
Föreslår att du ringer vet omgående för att be om råd och höra vad de säger.
Är svårt för oss att veta hur det ser ut och det det kan vara mer exakt.

Barnen kommer inte ut genom ändtarmen..det är alltså troligare att det är livmodern än att det är tarmen...låter som det, det brukar se ut som en ring. Åk in till vetten så kan dom säkert fixa det och stoppa in den igen...

Liknande trådar

T
Däggdjur Hej! ::D Jag måste bara berätta om vilken tur man kan ha ibland! Min kaninhona och hane bodde tillsammans nu i början av hösten. De...
2
Svar
36
· Visningar
3 126
Senast: Sasse
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 746
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 286
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama